Vorige

Maak kennis met chatbot Cas

11 december 2019 Christine Festjens Starters

Wie een zaak wilt opstarten, heeft vaak veel vragen. Hoe begin ik eraan? Zijn er bepaalde voorwaarden om te starten? Hoe stel ik een businessplan en een financieel plan op? Welke ondernemingsvorm kies ik best? Startende zelfstandigen hebben nood aan toegankelijke informatie, bij voorkeur op elk uur van de dag. Daarom lanceerde Acerta een chatbot op het startersplatform ikwilstarten.be. Maak kennis met chatbot Cas!

Leestijd: Later lezen?
Extra service-kanaal

Een zaak opstarten is niet evident: je bent maar beter goed geïnformeerd. Goed begonnen, is half gewonnen, toch? Cas vereenvoudigt het opstartproces voor startende zelfstandigen: je kan vierentwintig uur per dag met je vragen bij de chatbot terecht. Chatbot Cas is een aanvulling op onze bestaande communicatiekanalen en maakt de opstart van een zaak weer net iets efficiënter. Wie liever met een ‘echte persoon’ spreekt, verwijst Cas door naar de contactgegevens van onze kantoren. Onze experten staan nog steeds voor je klaar om je door de opstartfase te loodsen.

Artificiële intelligentie in de praktijk

Een chatbot, of een pratende robot, is een praktische toepassing van artificiële intelligentie, een steeds toegankelijke bron van informatie. En die informatie weet hij dankzij onze experten die Cas mee hielpen creëren. Cas capteert je vraag en gidst je naar het juiste antwoord.

Uit ons onderzoek bleek al dat starters er steeds vroeger aan beginnen: bijna 1 op 5 startende zelfstandigen is jonger dan 25 jaar en het aantal starters onder de 22 is bijna verdubbeld op een jaar tijd. Voor jongere starters is zo’n chatbot een natuurlijk communicatiemiddel, ze zijn het gewoon om online informatie te zoeken en virtueel te communiceren, 24 uur op 7.

Heb je plannen om een onderneming te starten?

Dan kan Cas al een heel aantal vragen voor je beantwoorden, ook buiten de kantooruren. Je vindt Cas rechts onderaan op ikwilstarten.be

Praat je liever met een real life expert?

Hier vind je onze contactgegevens

Deel dit artikel

christine-festjens.jpg

Geschreven door Christine Festjens

Managing Director van Acerta Starters & Zelfstandigen

Gerelateerde artikels

Waarom je startplan ook een vakantieplan moet hebben
Starters

Waarom je startplan ook een vakantieplan moet hebben

05 juli 2022 Els Schellens

Een lange vakantie aan het strand of in de bergen, voor de meeste startende zelfstandigen is dat niet de realiteit. Over het volledige eerste jaar nemen zelfstandigen gemiddeld 15 dagen vrij, minder dus dan het minimum van 20 wettelijke vakantiedagen van voltijdse werknemers. Nochtans is het belangrijk dat startende zelfstandigen ook voldoende ment...

Lees meer
Starterskorting: korting op de sociale bijdrage voor starters
Starters

Starterskorting: korting op de sociale bijdrage voor starters

22 april 2022 Mieke Bruyninckx

Sinds 1 april 2018 kan elke startende zelfstandige in hoofdberoep, voor de eerste 4 kwartalen, een beroep doen op de starterskorting voor de sociale bijdragen. Lees hier wat dat voor jou kan betekenen.

Lees meer
10 tips voor startende zelfstandigen
Starters

10 tips voor startende zelfstandigen

30 maart 2022

Droom jij ervan om ondernemer te worden en je eigen zaak te starten? Met deze 10 tips helpen de experten van Acerta je op weg.

Lees meer