sociaal-juridische actualiteit updaten - hr-expertise sociaal-juridische opleiding voor hr-managers/medewerkers workshop sociaal recht voor hr-experts 3 redenen om je sociaal-juridische hr-expertise te updaten
Vorige

3 redenen om je sociaal-juridische hr-expertise te updaten

02 september 2019 Werkgevers

Kennis over sociaal recht in huis hebben heeft voordelen voor je hr-departement, en je bedrijf tout court. Je anticipeert sneller op wettelijke én sociale ontwikkelingen die een impact hebben op je sector en je medewerkers. En: je hebt altijd een correct antwoord klaar op de hr-vragen van je collega’s. Een sociaal-juridische opleiding voor hr-managers en -medewerkers maakt dan echt het verschil.

Leestijd: Later lezen?

1. Je bent mee met de wetgeving

Wil je een stevige hr-expertise inhouse opbouwen en ze up-to-date houden? Dan blijf je best op de hoogte van de sociaal-juridische actualiteit. Volg de juridische herzieningen en wetswijzigingen op de voet - via alle mogelijke on- en offline bronnen. Zo kun je de online nieuwsberichten voor je sector volgen op de site van je sectorvereniging, in de kranten en op de officiële sites van de overheden. De correcte interpretatie ervan stem je best even af - met een expert van je sociaal secretariaat, bijvoorbeeld.

2. Je spreekt de taal van je sociaal secretariaat

Op gelijke voet communiceren met de payroll-consulent van je sociaal secretariaat, en je vragen gericht formuleren: dat lukt altijd beter als je dezelfde taal spreekt en op de hoogte bent van alle laatste ontwikkelingen. Je richt je aandacht meteen op wat echt van belang is: de zorg voor je personeel als motor van je organisatie. Je kunt je inlezen in de materie. Of een workshop sociaal recht volgen, wat je meteen een pak tijd bespaart.

3. Je staat altijd klaar voor je werknemers

Met meer inhouse hr-expertise ontzorg jij je collega’s ook beter. Je geeft een correct en helder antwoord op vragen die hen bezighouden. Op die manier verhoog je bovendien het engagement op de werkvloer.

Met sociaal-juridische updates alles op een rijtje

Wil jij je interne hr-expertise up-to-date houden zonder tijd te verliezen? Dan biedt Acerta je de sociaal-juridische updates aan. Onze experten brengenje in twee uur tijd op de hoogte van ontwikkelingen die voor jouw sector van belang zijn. Hij licht helder toe hoe je wetswijzigingen correct interpreteert en concreet toepast in je werking. Gekaderd in de context van je dagelijkse werkdossiers, bespreken we onder andere:

  1. Wijzigingen in de sociaal-juridische sfeer
  2. Fiscale regelgeving
  3. Sociale zekerheidsmaatregelen die de relatie werkgever-werknemer beïnvloeden

Met de verkregen info kun je meteen aan de slag in de praktijk.

Gratis proefsessie

Het voordeel van je inschrijven voor de volledige jaarreeks van sociaal-juridische updates? Je bent in een mum van tijd helemaal op de hoogte van alle wijzigingen op het vlak van rechtspositieregelingen, arbeidswetgeving, fiscaliteit en sociale zekerheid - zonder dat je de actualiteit via verschillende bronnen moet opvolgen. Voor wie ontdekken wil wat de sociaal-juridische updates inhouden, organiseert Acerta een gratis proefsessie op meerdere locaties.

Deel dit artikel

Gerelateerde artikels

Aangepaste arbeidstijden mogelijk tijdens coronacrisis
Werkgevers

Aangepaste arbeidstijden mogelijk tijdens coronacrisis

27 maart 2020 Annelies Bries

Moeilijke tijden vragen om snelle beslissingen. Toezicht op de Sociale Wetten heeft alvast kenbaar gemaakt dat zij de huidige coronacrisis beschouwen als een ‘voorgekomen ongeval’. Dat wil zeggen dat jouw medewerkers overuren mogen presteren, maar ook kunnen werken op zondag en ’s nachts.

Lees meer
Wat je moet weten over thuiswerk als maatregel tegen het coronavirus
Werkgevers

Wat je moet weten over thuiswerk als maatregel tegen het coronavirus

10 maart 2020

De Belgische regering neemt maatregelen die de verspreiding van het coronavirus in ons land moeten tegengaan. Denk als werkgever aan thuiswerk om je organisatie te beschermen.

Lees meer
Coronavirus: preventiemaatregelen en verplichtingen werkgevers
Werkgevers

Coronavirus: preventiemaatregelen en verplichtingen werkgevers

04 maart 2020 Amandine Boseret

Het coronavirus verspreidt zich razendsnel, net als de berichtgeving rond de pandemie. Wat wordt er nu precies van jou als werkgever verwacht? Welke preventiemaatregelen kan je treffen? En welke verplichtingen moet je naleven?

Lees meer