Vorige

Mobiliteitsplan: bied een diversiteit aan keuzes aan

23 september 2019 Werkgevers
Leestijd: Later lezen?

Een cafetariaplan laat werknemers toe om uit verschillende mobiliteitsopties te kiezen. Iedereen is immers anders en iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeuren. “Zet daarom in op een heterogeen in plaats van een homogeen hr-beleid, waarin werknemers verschillende keuzes hebben”, zegt Chris Wuytens, managing director bij Acerta Consult, in een interview met Beci, de Kamer van Koophandel van Brussel.

Op vlak van het mobiliteitsbudget lijken werkgevers voorlopig nog de kat uit de boom te kijken. Raf Gilles, director reward bij Acerta, gelooft dat er dienstverleners zullen komen die de administratie hiervan overnemen van bedrijven. Dan wordt het mobiliteitsbudget de norm.

Lees in het interview met Beci meer over hoe Acerta zelf met flexibele mobiliteit omgaat, over de kracht van mond-tot-mondreclame en over individualisering van het hr-beleid.

Deel dit artikel

Gerelateerde artikels

Moet het mobiliteitsbudget nog op dreef komen?
Werkgevers

Moet het mobiliteitsbudget nog op dreef komen?

21 januari 2020 Annelies Baelus

Het Belgische fileleed is beroemd en berucht. Om daar iets aan te doen, werkte de federale regering het mobiliteitsbudget uit. Rijden je medewerkers met een bedrijfs- of salariswagen? Dan kunnen ze die sinds maart 2019 inruilen voor een minder vervuilend exemplaar. Al lijkt het systeem voorlopig niet echt van de grond te komen.

Lees meer
Elektrische bedrijfswagen breekt (voorlopig) nog niet door
Werkgevers

Elektrische bedrijfswagen breekt (voorlopig) nog niet door

10 januari 2020 Olivier Marcq

Op 10 januari opent het autosalon weer zijn deuren. Het ideale moment om onderzoek te doen naar onze bedrijfswagens. Acerta verzamelde de gegevens van zo’n 45.000 bedrijven. In deze blog staan we stil bij de belangrijkste resultaten.

Lees meer
Bedrijfswagen uit het verdomhoekje
Werkgevers

Bedrijfswagen uit het verdomhoekje

07 november 2019 Glenn van Oevelen

We zouden liegen als we het tegendeel beweren: de bedrijfswagen heeft lang in de hoek gestaan waar de meeste klappen vielen. Als het ging over de CO2-emissie, tenminste. Wijst die beschuldigende vinger wel in de juiste richting?

Lees meer