Maak van digitaal het nieuwe normaal in 2021
2020 was een bewogen jaar. Een wake-up call. Ineens moesten we allemaal thuiswerken, begon onze waardeketen te haperen, kampen we met allerlei onzekerheden. Nooit eerder werd zo snel duidelijk hoe afhankelijk organisaties en ook boekhoud- en accountancykantoren zijn van technologie.
We worden reeds enkele jaren geconfronteerd met een digitale disruptie die nieuwe maar ook ontwrichtende innovaties biedt. Met ‘disruptie’ en ‘ontwrichting’ bedoel ik: de nieuwe technologieën gaan de strijd aan met onze gevestigde manier van werken. Organisaties die niet op tijd de waarde van zulke technologische innovaties inzien, dreigen op korte en lange termijn uit de boot te vallen. Zoals we tijdens de digital-first editie van onze Acerta Summit zeiden: innovatie en technologie zijn nodig om als boekhouder of accountant te blijven voldoen aan de wensen van de klant.
Bovenop die digitaliseringstrend kwam begin dit jaar ook nog eens corona. Laat de komst van dit eigenwijze virus en de plots veranderde omstandigheden een goede aanleiding zijn om je bedrijf klaar te maken voor de toekomst. Want zowel de digitaliseringstrend als corona bieden kansen. En beiden hebben elkaar versterkt: corona is dé kans voor digitale versnelling.
Dit is het moment om je zaak te digitaliseren
Om je organisatie, kantoor of onderneming klaar te maken voor de toekomst, moet je kunnen inschatten welke zaken de komende periode zullen spelen. Corona zal ongetwijfeld nog een hele tijd stokken tussen de wielen steken en druk op onze arbeidsmarkt en technologie blijven zetten. We hebben geen andere keuze dan over te schakelen naar digitale toepassingen die heel ons reilen en zeilen draaiende houden.
Technologie is onmisbaar, tijdens deze crisis, maar ook erna. We moeten met z’n allen innoveren, en elkaar inspireren. Of het nu gaat om de inzet van chatbots, de opkomst van machine learning, de doorbraak van artificiële intelligentie: er staat van alles te gebeuren. Op welke manier ga jij je kantoor en manier van werken aanpakken? Maak hoe dan ook van 2021 het jaar waarin je digitaal gaat. Dit is het moment om je zaak opnieuw uit te vinden.
Jullie waren massaal online aanwezig
Ook bij Acerta moesten we noodgedwongen een versnelling hoger schakelen. Om jullie zo goed mogelijk te kunnen blijven bedienen, informeren en inspireren, lieten we heel wat events online doorgaan. En daar zijn jullie massaal op afgekomen, waarvoor onze oprechte dank. Het voorbije jaar organiseerden we maar liefst 7.296 uren ‘digitale’ vorming voor boekhouders en accountants:
- Online Up2Dates in mei en juni: 685 deelnemers
- Webinar corona in juni: 548 deelnemers
- Online Up2Dates (september en oktober): 663 deelnemers
- Basisopleiding sociale wetgeving: 33 deelnemers
- Webinar corona in november: 1.658 deelnemers
- Acerta Summit goes digital (november): 487 deelnemers
Via onze nieuwsbrieven konden we onze partners als eerste op de hoogte houden over nieuwe releases en functionaliteiten in MyAcerta, de laatste sociaaljuridische informatie, de ontwikkeling rond het coronavirus en bijhorende steunmaatregelen, en onze aankomende events. In 2020 stuurden we in totaal van 74 actua’s uit. Zo bleven we onze partners als eerste informeren over ontwikkelingen rond het coronavirus en bijhorende steunmaatregelen.
En ook in 2021 zullen we op technologisch vlak blijven innoveren, hebben we al enkele online events op de planning staan en zullen we onze digitale dienstverlening verder uitbreiden. Bedankt aan iedereen die er het afgelopen jaar bij was. We kijken ernaar uit jullie in 2021 opnieuw digitaal te verwelkomen.
Ook online is Acerta jouw rechterhand
Wil je een streepje voor bij je cliënteel? Ben je boekhouder of accountant? Word partner van Acerta en win tijd dankzij onze online partnersupport, profiteer van onze uitgebreide kennis en expertise en krijg helder advies van je persoonlijke accountmanager.
Word partner
Geschreven door Lieven Delzeyne
Sales Director Acerta