Partner bij Acerta

Proficiat: je bent partner bij Acerta. En dat is goed nieuws voor je work flow. Want we zetten volop in op digitalisering van onze dienstverlening. Zo krijg je meer tijd voor werk dat écht telt. Met onze online partnersupport loop jij fluitend je werkdag door. Onze partnerservice, jouw instant smile.

Smile! Je bent in goede handen

Als partner heb je geprivilegieerde toegang tot onze volledige online partnersupport. Voortaan heb je straffe instrumenten binnen handbereik om je dienstverlening als boekhouder of accountant te stroomlijnen en je advies te verfijnen. Vele transacties verricht je nu simpelweg online, je belangrijke gegevens en documenten vind je eenvoudig terug en je dossiers volg je vlot op – via dit klantenportaal of je MyAcerta-account.

MyAcerta: digitale copiloot

Vertrouw op MyAcerta als je persoonlijke digitale copiloot. In deze online werkomgeving op maat vind je alleen die kennisbronnen, partnerapplicaties en hulpmiddelen die jij dagelijks nodig hebt. Je beheert je klantendossiers efficiënter, handelt verrichtingen vlot af, en spijkert je expertise in één oogopslag bij.

MyAcerta: aanbod

Via MyAcerta krijg je jouw veelgebruikte applicaties handig op één scherm. Open de applicatie die je nodig hebt, voer je bewerkingen uit, en presto: je hebt weer een klant gelukkig gemaakt.

De bezoldiging van je klant simuleren? Ga naar MyAcerta, en klik om de simulatie bezoldiging bedrijfleiders te openen. De toepassing bied je de mogelijkheid om zowel de fiscale als sociale elementen van je bedrijfsleider te simuleren. Ze houdt daarbij rekening met de draagkracht van de vennootschap.

Vul je klantgegevens in, voer bruto- of nettoloon in en bereken via de rekenmodules de verschillende voordelen alle aard en bekijk in real time de invloed van alle veranderingen op hun sociale bijdrage, en optimaliseer zo het inkomen van je klant. Zo kun je je klant vlot een paar loonscenario’s voorleggen. Wil je dieper ingaan op de materie, én de bezoldiging meteen naar Acerta doorsturen? Open dan de applicatie Beheer bedrijfsleiders via MyAcerta.

Bezoldiging simuleren? Zo gebeurd. Bekijk de video

Gedaan met documenten en gegevens opvragen, berekeningen maken en dan doorsturen ter verwerking. De applicatie beheer bedrijfsleiders maakt het je gemakkelijk om efficiënt je klantendossiers op te volgen en te behandelen.

De all-in-one oplossing is speciaal ontwikkeld voor en door boekhouders en accountants. Ze geeft je een helder overzicht van alle venootschappen en bedrijfsleiders in je klantenportefeuille. Je ziet alle loonelementen, krijgt een overzicht van de berekende maanden, ziet een voorspelling voor de komende maanden en de mogelijke jaartotalen.

Bovendien krijg je alle informatie uit het sociaal verzekeringsfonds, de vennootschap én de bedrijfswagens. En de applicatie reikt je mogelijkheden voor loonoptimalisatie aan. Zo heb je de fiscale en sociale informatie handig onder klikbereik.

Zo eenvoudig beheer je je klanten. Bekijk de video

Via transacties ondernemingsloket voer je alle diensten van het ondernemingsloket in geen tijd uit: een onderneming opstarten, het btw-nummer van je klant met vrij beroep activeren. En je klant bij het Acerta sociaal verzekeringsfonds aansluiten? Dat doe je hier binnen 120 seconden!

Op basis van het ondernemingsnummer geeft de module je meteen de meest recente KBO-gegevens door, met de nodige klantengegevens waar mogelijk al ingevuld. Je aanvragen kun je even opslaan, en met je klant bespreken. Of je geeft ze gebundeld door. Dan verwerken wij ze meteen, want als Acerta-partner heb jij, en dus je klant, een voetje voor. Zo zorg ook jij voor een instant smile bij jouw klanten.

Aansluiting zelfstandige in minder dan 120 seconden. Bekijk de video

Aansluiting onderneming met zelfstandige (en BTW)

Via de Acerta-applicatie sociaal verzekeringsfonds volg je de financiën, documenten, inkomen, loopbaan, klantgegevens van al je klanten gemakkelijk op. Je ziet wat je klant betaald heeft, en nog moet betalen en via welk rekeningnummer dit verloopt. Je downloadt fiscale attesten, kwartaal-, of jaarafrekeningen, regularisaties, en VAPZ-aanrekeningen.

Wijzigingen in gegevens? Gewoon aanpassen en in een klik naar je dossierbeheerder doorgeven. Het loon van je klant optimaliseren? Geef het inkomen in, bekijk de impact op de sociale bijdrage, bevestig en geef de aanvraag door.

Wij doen de rest. En om een vermindering sociale bijdrage aan te vragen vul je gewoon het formulier in, voeg je de motivatie toe en onderteken je digitaal. Snel en efficiënt.

Klantengegevens of jaarafsluitingen raadplegen, documenten opvragen, of via volmacht je klantendossiers beheren. Via MyAcerta vind je de supportmodules waarmee je efficiënt je dagelijkse taken uitvoert.

In MyAcerta kun je de boekhouddocumenten van je klanten vlot raadplegen. Hier vind je klantgegevens of facturen, betaalinformatie in een knip terug, raadpleeg je journaalposten, of jaarafsluitingen (loonlastenattesten en sociale balansen) en hou je zo mooi het overzicht op het dossier van je klant.

  • Klantgegevens: identificatiegegevens, boekjaar, contactgegevens van je Acerta-dossierbeheerder, informatie over facturatiewerkwijze en tijdstip, en informatie over aard en aanlevering van journaalposten.
     
  • Facturen: alle facturen van je Acerta-klanten, vanaf 2014. Via de menubalk krijg je een kwartaaloverzicht van de voorbije acht kwartalen. Verder in het verleden teruggaan? Dat doe je via de handige zoekcriteria.
     
  • Betaalinfo:  je krijgt een overzicht van de betalingsstatus van je klanten/loondossiers, je stelt een datum in en ontdekt welke facturen nog openstaan, je exporteert de gegevens naar excel.
     
  • Journaalposten: deze lijst bevat alle journaalposten van de geselecteerde loonperiode –  per kwartaal. De zoekfunctie gaat tot acht kwartalen terug. Je raadpleegt deze journaalposten online of pdf of excel. Of je maakt een een samenvattende journaalpost voor een periode die je zelf bepaalt.
     
  • Jaarafsluiting: in deze module kun je definitieve loonlastenattesten raadplegen, of een voorlopig loonlastenattest op maat aanvragen. Je checkt de sociale balansen van de laatste zeven jaar, of de attesten 276T en/of kmo-vrijstelling voor bijkomend personeel.

Formaliteiten voor je klanten vervullen was nooit makkelijker. Gewoon je via deze online-module je volmacht bij Acerta sociaal secretariaat en sociaal verzekeringsfonds toevoegen. Ook je volmachten raadplegen of verwijderen doe je online.

De applicatie werkt in real time, en dus alle gegevens en aanpassingen zijn meteen in de diverse applicaties bij MyAcerta beschikbaar. Je vindt je klant via de zoekfuncties of raadpleegt de lijst. Is je klant ook Acerta-klant, dan wordt hij onmiddellijk gekoppeld.

Kies je volmacht, aanvaard de voorwaarden, en presto. Heb je meerdere kantoren, dan selecteer je vooraf wie volmachthouder wordt. 

boekhouder acerta
boekhouder acerta boekhouding advies standaarddocumenten juridisch nieuws juridisch advies contacteer acerta voor boekhouders

MyAcerta: kennismiddelen

Via je MyAcerta blijf je op de hoogte van de laatste sociaaljuridische berichtgeving. En is er een opleiding die jij (of je klant) zeker niet mag missen? Dan lees je dat meteen. Zo optimaliseer je de fiscale en financiële plannen van je klanten met kennis van zaken. Een niet te missen evenement of opleiding? Ook dat vind je hier.

Wil je MyAcerta nog vollediger maken? Neem dan een abonnement op Trefzeker, de hr-kennisbank met, onder andere, up-to-date oplijsting en informatie over sociale wetgeving en lonen en bedragen – per sector. Ook uitgebreide sociaal-juridische en sectorale loon- en indexinformatie en intelligente berekeningsapplicaties,vind je er terug. Nog geen toegang tot dé kennisbank voor hr-professionals? Zo gefikst!

MyAcerta: handige hulpmiddelen

  • Gebruikersbeheer - bepaal zelf welke medewerkers de applicaties voor welke klanten mogen gebruiken.
     
  • Handleidingen en quicklearns – Snel je partnerapplicaties onder de knie? In MyAcerta vind je alle handleidingen.
     
  • Meldingen – Een update van een applicatie? Je hoort het meteen.


 

AcertOffice: sociale documenten

Met AcertOffice, de handige online applicatie voor sociale documenten, heb je de gegevens voor je klanten-werkgevers meteen bij de hand. Een handige zoekfunctie stuurt je meteen naar de juiste loonbonnen, facturen, journaalposten, sociale balansen, fiscale attesten, de fiche 281.xx en individuele rekening.

Simulaties en quickchecks

Even een snelle vapz-berekening doen, of checken welke kwartaalbijdrage je klant te wachten staat? Met onze quickcheck-tools, zo gepiept. En je zelfredzame klanten kunnen ze ook gebruiken.

Acerta instant smile plan

Vraagt die wetswijziging nu een actie van je klant of niet? En hoe zit het met de uitzondering op die uitzondering? Een complexe vraag leg je misschien liever persoonlijk voor. Bel of mail ons gerust. We hebben genoeg aan je half woord om je een volledig antwoord te geven. Straffe juristen geven je graag accuraat advies - recht van de overheid. Onze specialisten brengen je meteen op de hoogte als er iets beweegt in de sector waarin jouw klanten actief zijn.

En wat als je klant met een sociaal-juridisch vraagstuk of een hr-uitdaging worstelt, of hij gebaat is met advies dat net buiten je vakgebied valt? Verwijs hem of haar met een gerust hart door naar onze payroll-, hr- of adviesservices. Als grootste hr-dienstengroep ondersteunen we ondernemers in elke groeifase. Of we reiken jou die kennis aan. Op maat, begrijpelijk, praktisch en pragmatisch.

 

Persoonlijk antwoord? Acerta is bij je in de buurt!

Persoonlijk antwoord? Acerta is bij je in de buurt!