Google haalde dan recent wel het ‘Don’t be Evil’ zinnetje uit hun mission statement, hun bedoelingen blijven -naast geld verdienen dan- even nobel: ze willen immers dat wanneer je een zoekwoord in hun zoekmachine intypt je meteen in het eerste resultaat vindt wat je zoekt. En om er voor te zorgen dat dat gebeurt halen ze het onderste uit de kan: Google maakt immers gebruik van een algoritme (de crawler) waarmee elke bezochte pagina wordt geanalyseerd en geïndexeerd. Het resultaat van die oefening bepaalt waar je terecht komt in de zoekresultaten van Google. Hoe beter je SEO kung-fu (Search engine optimisation), hoe hoger je in de zoekresultaten wordt gerangschikt. We hebben een lijstje met tips die je kan toepassen om je kung-fu te verbeteren.
- Content? Google houdt van frisse, frequent geüpdatet websites die mooie, goed geschreven, goed gestructureerde en schrijffout-vrije inhoud aanbiedt. Google wil ervoor zorgen dat surfers meteen vinden wat ze zoeken. Goede content rond de zoekwoorden die jou aanbelangen is dus super belangrijk.
- Wat zit er onder de motorkap? Je site moet technisch helemaal in orde zijn. Dat wil zeggen dat wanneer de Google crawler langskomt, dat ie vlotjes langs de grote poort binnen geraakt. Alle obstakels moeten weggenomen worden zodat al je content via Google netjes aan de surfers kan worden afgeleverd. Dit stuk kan je beter aan de specialisten overlaten.
- Ben je Social-proof? Als er iets is waar Google nog meer van houdt dan frisse geupdate websites met goede SEO content, dan zijn het wel frisse websites waar veel buzz rond wordt gemaakt op sociale media. Hoe vaker je site wordt gedeeld en comments ontvangt, hoe meer surfverkeer je kan genereren vanuit alle sociale kanalen, hoe vlotter Google je ranking (de positie in de zoekresultaten) verhoogt.
- Ben je mobiel? Elk jaar neemt het mobiel internetverkeer toe. Google geeft er de voorkeur aan om websites die op mobiele platformen mooi en goed leesbaar worden weergegeven hoger te ranken. Een website die ontwikkeld is vanuit mobiel oogpunt zal hoger gerangschikt worden in Google dan heel wat bestaande websites!
- Communiceer regelmatig met je klanten: schrijf blogposts, nieuwsbrieven, update-berichtjes op social media, enz. Digitaal leven in de brouwerij stimuleert een veel hogere ranking.
Als je deze tips toepast, kom je al een heel eind. Heb je er toch geen zin in om er zelf aan te beginnen? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag!