Vorige
Personeel in de KMO

Prijs: € 980,- (excl. BTW)

Via KMO-portefeuille tot 30% korting

30% korting voor publieke sector en social profit

6 halve dagen opleiding Eerstvolgende startdatum: 24 april 2020

Schrijf in Opleiding op maat aanvragen

Personeel in de KMO

Haal alle kennis in huis voor een goed personeelsbeheer

Deel deze opleiding

Ben je verantwoordelijk voor het personeelsbeheer van een KMO? Dan ben je zeker ook het vaste aanspreekpunt van jouw collega’s voor alle personeelszaken, met vragen rond tijdskrediet, uitleg over de loonbrief, berekening van de vakantiedagen, ziektebriefjes ... Hoe kan je hen verder helpen?
Jouw sociaal secretariaat is uiteraard de hulpbron bij uitstek voor al deze vragen. Toch is het efficiënter als je zelf al eerstelijnshulp kan bieden. Met deze opleiding haal je alle kennis in huis die je nodig hebt om jouw collega’s verder te helpen.

Na deze opleiding

  • Is jouw kennis over het personeelsbeheer in een kmo opnieuw opgefrist
  • Sta je sterker in jouw schoenen bij netelige vragen over personeelsdossiers
  • Heb je een streepje voor bij contacten met jouw sociaal secretariaat

Inhoud

  • Opmaken van contracten (onbepaalde duur, tijdelijke contracten,...)
  • Taalgebruik
  • Verboden clausules
  • Regelmatig voorkomende clausules
  • Do’s-and-don'ts
  • DMFA en Dimona
  • RSZ (werkgever-werknemer)
  • Bedrijfsvoorheffing
    - Normale en exceptionele bedrijfsvoorheffing
    - Invloed van burgerlijke stand, kinderen ten laste,... op de bedrijfsvoorheffing
  • Onkostenvergoedingen
  • Maaltijdcheques
  • Eindejaarspremie
  • Wat is arbeidstijd?
  • Wanneer presteert iemand overuren?
  • Wanneer moet je inhaalrust geven?
  • Hoeveel overloon moet je betalen?
  • Wettelijke feestdagen
  • Deeltijds werken (basisregels)
  • Voorwaarden voor gewaarborgd loon bij ziekte
  • Samenstelling van gewaarborgd loon arbeider-bediende
  • Herval en verlenging
  • Deeltijdse werkhervatting
  • Gemotiveerd/ongemotiveerd tijdskrediet (nieuwe regeling!)
    - Voorwaarden
    - Uitkeringen
    - Drempelberekening
  • Landingsbaan (nieuwe regeling!)
    - Voorwaarden
    - Uitkeringen
  • Ouderschapsverlof, palliatief verlof, medische bijstand
    - Voorwaarden
    - Uitkeringen
    - Uitstel
  • Opzeg (regeling eenheidsstatuut)
  • Verbreking
  • Ontslag om dringende reden

Waar en wanneer

Opleiding in tijden van corona

De klassikale opleidingen die zijn ingepland na 19 april tot 31 mei, vervangen we door online opleidingen. Datum en tijdstip van de opleidingen blijven behouden.  Alleen volg je nu de opleiding van achter je bureau en niet op locatie. Het enige wat je nodig hebt om de opleiding te volgen is een pc of laptop met internetverbinding.

Locatie

Datum

Van - Tot

Inschrijven

Locatie:

Online

Datum:

24 april 2020
8 mei 2020
15 mei 2020
29 mei 2020
5 juni 2020
19 juni 2020

Tijdstip:

9:00 - 12:30
9:00 - 12:30
9:00 - 12:30
9:00 - 12:30
9:00 - 12:30
9:00 - 12:30

Locatie:

Online

Datum:

4 mei 2020
11 mei 2020
18 mei 2020
25 mei 2020
8 juni 2020
15 juni 2020

Tijdstip:

13:30 - 17:00
13:30 - 17:00
13:30 - 17:00
13:30 - 17:00
13:30 - 17:00
13:30 - 17:00

Datum:

14 september 2020
28 september 2020
12 oktober 2020
26 oktober 2020
9 november 2020
23 november 2020

Tijdstip:

13:30 - 17:00
13:30 - 17:00
13:30 - 17:00
13:30 - 17:00
13:30 - 17:00
13:30 - 17:00

Datum:

2 oktober 2020
16 oktober 2020
30 oktober 2020
13 november 2020
27 november 2020
11 december 2020

Tijdstip:

9:00 - 12:30
9:00 - 12:30
9:00 - 12:30
9:00 - 12:30
9:00 - 12:30
9:00 - 12:30

Doelgroep

Deze opleiding is op maat gemaakt van zaakvoerders, boekhouders, administratieve medewerkers en payrollmedewerkers van kmo's met loontrekkend personeel.

Docenten

Prijs

Inschrijvingsprijs
€ 980,- (excl. BTW)
25% korting voor online opleiding

Voor de online opleidingen die plaatsvinden tot en met 31 mei, bieden we je een korting van 25% op de inschrijvingsprijs. Vermeld de code SAMENERDOOR in het inschrijvingsformulier en de korting wordt automatisch verrekend.

Kortingen
Kmo-portefeuille

De Vlaamse overheid subsidieert tot 30% van je opleiding. Voor meer info surf naar www.kmo-portefeuille.be. Erkenningsnummer Acerta Consult: DV.O105287

Korting publieke sector – social profit

Ben je werkzaam in de publieke sector of de social profit? Dan geniet je 30 % korting op deze opleiding. Duid je sector aan bij inschrijving en de korting wordt verrekend op je factuur.

Erkenningen
Erkend door IAB

Deze opleiding is erkend door het Instituut van de Acountants en de Belastingconsulenten (IAB).

Deze opleiding vertegenwoordigt 3 uur.

Erkend door BIBF

Deze opleiding is erkend door het Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten (BIBF).

Deze opleiding vertegenwoordigt 3 uur.

Tevreden cursisten

De kennis van de docenten is zeer uitgebreid.

Elke Pasquet,
Personeelsmedewerker, Witas bvba, Lokeren

Zeer interessante opleiding! De locatie is goed bereikbaar.

Anitta Van Winckel,
HR Manager, Autobussen P. Van Mullen, Tienen

De docent ging in op al de vragen. De opleiding had een goede opbouw en was zeer praktijkgericht.

Etienne Sourbron,
HR Manager, Bisdom Hasselt vzw, Hasselt

Er is een duidelijke opbouw van thema's. Ingewikkelde materie wordt eenvoudiger door een luchtige en enthousiaste manier van lesgeven.

Valerie Cools,
Administratie, Solitair NV, Loenhout

Gerelateerde opleidingen