Upgrade documenten

Je documenten krijgen een upgrade!

We zetten de stap naar een gloednieuw hoofdstuk. Eentje waar digitalisering, transparantie en overzicht centraal staan. Een aantal documenten ondergingen dan ook een metamorfose. Benieuwd wat er precies verandert? Hieronder vind je per document een overzicht van de wijzigingen.

Facturen

Duidelijkheid en transparantie, daar streven we naar! RSZ, Bedrijfsvoorheffing, Fondsen, Beheerskosten en BTW worden niet meer op aparte documenten gezet, maar worden vanaf nu gegroepeerd weergegeven op één factuur. Een pak overzichtelijker! Om vergissingen te vermijden, ontvang je eventuele creditnota’s nog wel op een apart document. Je kan die immers enkel verrekenen met een factuur van dezelfde soort (overheids-)bijdrage. 

Heb je oog voor detail en behoud je graag de controle over jouw uitgaven en besparingen? Dan kan de nieuwe factuur je zeker ook bekoren. Vanaf nu bevat je factuur immers meer details dan ooit. Zo worden onder ‘RSZ’ de verminderingen en groepsverzekering steeds apart vermeld. Ook de Beheerskosten geeft je factuur nu gedetailleerder weer: het totaalbedrag vind je op de voorzijde, de details op de achterzijde.

Ook vergemakkelijken we graag de opvolging van je boekhouding. Vanaf nu ontvang je je facturen op het moment van de loonberekening. Zo spelen we korter op de bal en wordt het eenvoudiger je boekhouding in één keer af te sluiten.

Ben je benieuwd naar de nieuwe lay-out? Bekijk hier hoe je nieuwe  factuur eruitziet.

Bijkomende vragen over je nieuwe factuur? Surf naar acerta.be/mijnfactuur voor een uitgebreide FAQ-lijst.

Journaalposten

Een nieuwe factuur zonder nieuwe journaalposten, dat past natuurlijk niet. Om de journaalposten overzichtelijker te maken, werden ook hier een aantal verandering doorgevoerd.

Vanaf nu staat op elke journaalpost een duidelijke verwijzing naar de factuur en worden journaalposten bij de loonberekening en journaalposten bij de facturatie handig gegroepeerd. Zo vind je in één oogopslag de oorsprong van de bedragen op je factuur, is het eenvoudiger om je boekingen chronologisch te verwerken én mis je geen enkele boeking dankzij de handige nummering.

Daarnaast trekken we voor journaalposten de kaart van digitalisering. Je kan ze vanaf nu enkel nog digitaal krijgen via My Acerta Boekhouddocumenten. Handig én goed voor het milieu.

Toch liever op papier? Onze digitale journaalposten kan je snel en eenvoudig zelf afdrukken.

Loonbrief

Loonbrieven worden een pak overzichtelijker dankzij de nieuwe lay-out. Neem hier een kijkje hoe de nieuwe loonbrieven eruit zien. Ook handig om je werknemers op de hoogte te brengen. Zo staan zij niet voor verrassingen bij het ontvangen van hun nieuwe loonbrief.

Loonbrieven worden vanaf nu ook digitaal aangeboden in Doccle. De voordelen hiervan voor jou als werkgever zijn legio:

Ontdek Doccle!

De loonbrieven worden bovendien een pak overzichtelijker dankzij de nieuwe lay-out. Neem hier een kijkje hoe de nieuwe loonbrieven eruit zien. Ook handig om je werknemers op de hoogte te brengen. Zo staan zij niet voor verrassingen bij het ontvangen van hun nieuwe loonbrief.