Correcte internationale payroll

02 oktober 2020
Leestijd: Later lezen?

Ben je een Belgische ondernemer met personeel in het buitenland? Dan is de kans groot dat je weinig weet over de buitenlandse payroll, fiscaliteit en administratieve formaliteiten van dat land. Je wisselt bovendien voortdurend gegevens uit tussen jouw bedrijf, je medewerkers én de relevante overheden. In geval van salary splits en detachering komen er mogelijk nog extra zaken bij kijken (A1 documenten, complexe belastingaangiftes, etc). Internationale tewerkstelling en internationale payroll is absoluut geen sinecure en het risico op dure fouten is door die complexiteit erg groot. Wil je onnodige kosten vermijden? Schakel dan een expert in die zorgt voor een vlotte én correcte afhandeling van je internationale payroll.

Voldoe overal aan de sociale wetgeving

Stel je als Belgische werkgever personeel tewerk in het buitenland? Dan vallen die medewerkers in veel gevallen onder de sociale wetgeving van dat land. Andersom gaat die vlieger ook op: wanneer je als buitenlandse werkgever personeel in België aan het werk zet vallen die medewerkers meestal onder de Belgische sociale wetgeving. In beide gevallen ben je doorgaans niet bekend genoeg met de ins en outs van de lokale administratieve en juridische verplichtingen.

Sociale wetgeving verandert bovendien voortdurend. Als ambitieuze ondernemer wil jij je bedrijf runnen, niet alle wijzigingen op de voet volgen. Je laat dit dus best over aan een externe expert. Zo hoef jij je geen zorgen meer te maken over aansluiting bij de sociale zekerheid, arbeidsongevallenverzekeringen, mandatarissen… Je kan gewoon ongestoord ondernemen.

Vlotte afhandeling van complexe dossiers

Salary splits, expats, detachering, arbeidskaarten… Als internationale onderneming moet je steeds alert zijn. Er gelden immers telkens andere regels, afhankelijk van het statuut van je medewerker of zijn woon- of werkplaats. Kies daarom een sterke outsourcingpartner. Een partner die je niet alleen helpt hoge boetes te voorkomen, maar die de dossiers van a tot z afhandelt en jou volledig ontzorgt.

Op zoek naar meer antwoorden?

Als werkgever snel een correct en overzichtelijk antwoord vinden op je hr en payroll-vragen? Daar zorgt Acerta graag voor.

Bekijk al onze dossiers voor werkgevers Bekijk alle artikels over dit onderwerp