Acerta voor Boekhouders & Accountants

Online partnersupport

Online partnersupport

Acerta zet sterk in op digitalisering om je werk als boekhouder en accountant gemakkelijker te maken. Die online partnersupport verrijken we continu. Zo krijg je meer tijd voor het werk dat écht telt.

MyAcerta: jouw online werkplek

MyAcerta is je online werkomgeving – helemaal op jouw maat. Alle voor jou relevante partnerapplicaties, simulatietoepassingen, documentenmodules en kennismiddelen vind je meteen op één overzichtelijk scherm. Weten hoe ze te gebruiken? Onze handleidingen maken je wegwijs.

boekhouder boekhouder acerta boekhouding advies boekhoud software boekhoud programma boekhouder opleiding boekhouder partner
boekhouder boekhouder acerta boekhouding advies boekhoud software boekhoud programma boekhouder opleiding boekhouder partner

Applicaties, documenten en kennis

Via MyAcerta heb je in een wip toegang tot onze partnerapplicaties. Je maakt bezoldigingssimulaties, beheert je bedrijfsleidersdossiers, krijgt toegang tot de boekhouddocumenten van je Acerta-klanten, en voert in een klik de nodige formaliteiten voor je klant. Je weg vinden? Supermakkelijk met de zoekfuncties. Zo kom je sneller tot degelijke analyses, grondige berekeningenen en stuur je jouw transacties vlot en efficiënt naar Acerta ondernemingsloket en sociaal verzekeringsfonds door. Handig toch?

Dit vind je via MyAcerta

  • Beheer bedrijfsleiders –  beheer het dossier van al je bedrijfsleiders en vennootschappen: de applicatie bevat alle loonelementen voor de berekening van bezoldigingsdossiers en is gekoppeld aan de berekening van de sociale bijdragen.
     
  • Simulatie bezoldiging bedrijfsleiderdetailberekening van bruto/netto-lonen, sociale bijdrage, voordelen alle aard (auto, verhuur onroerend goed, vapz en bezoldiging) …
     
  • Transacties ondernemingsloket: - regel je formaliteiten via het online ondernemingsloket, pas KBO- of btw-gegevens aan, sluit je klant bij Acerta sociaal verzekeringsfonds aan, of schrap ondernemingsgegevens. Regel alle opstartformaliteiten voor je klant in no time.
     
  • Sociaal verzekeringsfonds – krijg het overzicht van de financiën, documenten, inkomen, loopbaan, klantgegevens van al je klanten – actief of niet-actief.
     
  • Boekhouddocumenten – krijg snelle toegang tot klantendata, facturen en journaalposten …
     
  • Trefzeker -  via Trefzeker krijg je toegang tot je hr-kennisbank met, onder andere,  up-to-date oplijsting en informatie over sociale wetgeving en lonen en bedragen – per sector. Of je berekent snel en efficiënt de jaarloonkosten, verschillende voordelen alle aard of kosten bedrijfswagens.
     
  • Volmachtenbeheer – raadpleeg volmachten bij Acerta sociaal secretariaat en Acerta sociaal verzekeringsfonds, verwijder ze of voeg ze toe.
     
  • Gebruikersbeheer - bepaal zelf welke medewerkers de applicaties voor welke klanten mogen gebruiken.
     
  • Handleidingen en quicklearns – krijg snel je partnerapplicaties onder de knie met onze handleidingen en quicklearns.
     
  • Meldingen – Een update van een applicatie, een nieuwe service, heb je meteen in het vizier.

Hulpmiddelen

Naast MyAcerta heb je toegang tot de online support in het klantenportaal. Aanvraagformulieren en standaarddocumenten? Je vindt ze daar. De sociale bijdrage of vapz berekenen, kijken of het voor je klant loont om zijn studiejaren af te kopen? Of je klant op weg zetten met een snelle bruto/netto-loonberekening? Via onze quickcheck-tools doe je dit in een handomdraai.

boekhouder boekhouder acerta boekhouding advies boekhoud software boekhoud programma boekhouder opleiding boekhouder partner contacteer acerte voor boekhouders

Klanten verwijzen naar Acerta

Ook je klanten ondersteunen we digitaal. Verwijs bijvoorbeeld je starters naar onze online startersservice. Met ons heldere stappenplan is hun opstart zo in orde. Ook de zelfstandigen en werkgevers onder je klanten vinden op onze site de modeldocumenten en quickchecks die hun dagelijkse werk vergemakkelijken.