Als Acerta-klant heb je toegang tot ons klantenportaal MyAcerta. Hier vind je details over jouw sociaal statuut als zelfstandige, maar ook verschillende berekeningstools, documenten en attesten.
Met Mijn Dossier bewaar jij het overzicht en kan je eenvoudig simulaties en aanpassingen maken van je sociale bijdragen. Ben je ook bedrijfsleider? Dan beheer je met Mijn Loon als bedrijfsleider ook je loon.
Met MyAcerta kan je:
- Je openstaand saldo sociale bijdragen raadplegen
- Je VAPZ-saldo raadplegen
- Een vermindering van voorlopige bijdragen aanvragen
- Een verhoging van voorlopige bijdragen betalen
- Een duplicaat van je fiscaal attest downloaden
- Loopbaanattesten opvragen
- Wijzigingen van je gegevens delen met je boekhouder of accountant
- Rechtstreeks contact opnemen met Acerta
MyAcerta voor zelfstandigen: Mijn Dossier
MyAcerta voor bedrijfsleiders: De Loonplanner
Ben je zelfstandige met een vennootschap, en laat je ook je loon door Acerta berekenen? MyAcerta geeft jou als bedrijfsleider, naast Mijn Dossier, ook rechtstreeks toegang tot Mijn Loon als bedrijfsleider.
Dit is een handige tool waarmee je jouw loon als bedrijfsleider beheert, en eenvoudig simulaties en aanpassingen maakt.
- Krijg een integraal beeld van jouw maandelijkse loon en sociale bijdragen
- Simuleer je loon vanuit een nettobedrag en voordelen alle aard
- Ontvang een voorstel tot optimalisatie van de sociale bijdragen in functie van jouw loonaanpassingen
- Deel met een simpele muisklik de simulatie met je boekhouder of accountant
- Al jouw documenten digitaal beschikbaar
Voor je personeel blijf je werken op je vertrouwde manier.