Vorige

Maak kennis met Alix, onze nieuwe digitale assistent

24 oktober 2022 Sofie Michiels Werkgevers

Maak jij gebruik van Connect Smart? Dan heb je misschien al kennisgemaakt met Alix, onze nieuwe digitale assistent. Alix gidst onze nieuwe klanten doorheen hun eerste loonverwerkingen en ondersteunt ook onze doorgewinterde klanten met proactief advies. We laten jullie kennismaken!

Leestijd: Later lezen?

Hallo Alix!

Payroll is een complexe materie, dat is geen geheim. Je moet aan tal van zaken denken en je hebt strakke deadlines. Hoewel onze dossierbeheerders elke dag het beste van zichzelf geven, zijn ze niet 24/7 beschikbaar. Alix, onze nieuwe digitale assistent, is dat gelukkig wel altijd. Wat Alix doet? Lees vooral verder!

Alix is de assistent die je wegwijs maakt

Ben je nieuw in Connect en MyAcerta? Dan maakt Alix je wegwijs en gidst je doorheen je eerste loonverwerking. Alix geeft je een overzicht van de meest gestelde vragen, zodat je meteen aan de slag kan.

Alix geeft proactief advies

Alix ondersteunt onze klanten niet alleen onmiddellijk en gericht, maar ook proactief. We geven je drie praktische voorbeelden:

  1. Er lopen één of meerdere contracten van bepaalde duur af:
    Alix vraagt of je het contract wil verlengen, stopzetten of een contract van onbepaalde duur wil opstellen voor de betrokken werknemer. Ben je niet zeker wat de gevolgen hiervan zijn? Geen nood, Alix verwijst je door naar ondersteunende juridische documentatie.
  2. Berekening vakantiegeld, ecocheques, en jaarlijkse sectorale premie:
    Als er vakantiegeld, ecocheques of een sectorale premie berekend is, dan laat Alix dit weten, zodat je bijvoorbeeld voldoende provisie op de rekening kan voorzien. Alix ondersteunt jou opnieuw in de stappen om dit te realiseren.
  3. Opvolging loonverwerking:
    Als de maandelijkse loonverwerking nadert, vraagt Alix of je ondersteund wil worden in de verschillende stappen van jouw loonverwerking: aanpassen loonelementen, ingeven prestaties, starten loonberekening. Aan elk van die stappen is een e-learning verbonden.

Kortom, Alix waakt mee over jouw dossier.

Alix geeft informatie op praktische vragen

Onze digitale assistent loodst je door vragen over payroll, gaat in op how-to-vragen (‘Hoe moet ik dit ingeven in mijn tool’) en geeft advies over de wetgeving. Zo maakt Alix handig gebruik van alle leertrajecten die in ons Learning center worden aangeboden en verwijst Alix je door naar volledige modules, korte video’s of instructies, checklists en nog veel meer!

Kies voor een slimme payrolltool, kies voor Acerta Connect

De modulaire tool Acerta Connect is dé oplossing voor jouw loonverwerking. Jij bepaalt samen met je dossierbeheerder welk pakket en welke modules het best bij jouw hr-situatie passen.

Ontdek Acerta Connect

Deel dit artikel

Geschreven door Sofie Michiels

Product Manager, Acerta

Gerelateerde artikels

HR Analytics data
Werkgevers

Avanced data-analytics laten toe personeelsverloop te voorspellen

31 augustus 2023 Hannelore Van Meldert

Harde hr-data hebben een voorspellende kracht, dat heeft onderzoek door Acerta en KU Leuven anderhalf jaar na de opstart nu bewezen

Lees meer
Werkgevers

De digitale verschuiving in hr-processen

24 mei 2023 Sofie Michiels

Tijdswinst, efficiëntie, data-analyse … De voordelen van digitalisering zijn talrijk. Nochtans hinken Belgische organisaties achterop als het gaat over de digitalisering van hr-processen. Welke digitale verschuivingen zien we vandaag al? En wat zijn de toekomstplannen van organisaties?

Lees meer
Werkgevers

Wat zijn de voordelen van een digitaal personeelsdossier?

06 februari 2023

Heb je personeel in dienst? Dan ben je verplicht bepaalde gegevens van je werknemers vast te leggen en bij te houden in een personeelsdossier. Alleen wordt zo’n personeelsdossier snel lijvig en onoverzichtelijk. De oplossing? Een digitaal personeelsdossier.

Lees meer