Terug naar de werkvloer na corona: hoe pak je dat aan?

Gratis webinar - woensdag 9 juni 12:00 - 13:00

Terug naar de werkvloer?

Terug naar de werkvloer?

Na de tweede lockdown met massaal thuiswerk, ziet het er naar uit dat we vanaf 9 juni 2021 terug 1 dag naar kantoor mogen. Werknemers en werkgevers kijken hier naar uit.

Al zal het kantoor wel een andere invulling krijgen. Het is intussen duidelijk dat we niet meer met zijn allen voltijds weer naar de werkvloer zullen gaan. Na corona wordt het hybride werken de nieuwe standaard. Alweer een verandering.

Hoe ga jij de terugkeer naar kantoor en naar dit nieuwe normaal in goede banen leiden? En hoe wil jij dat je medewerkers hun eerste werkdag op kantoor beleven na deze lange verplichte periode van thuiswerk?

Herbekijk het webinar
Dit webinar geeft antwoord op deze vragen:

Dit webinar geeft antwoord op deze vragen:

  • Hoe zorg je ervoor dat je op sociaal-juridisch vlak volledig in orde bent? Wat zijn je verplichtingen als werkgever? Wat zijn aandachtspunten?
  • Wat motiveert je medewerkers of wat houdt hen net tegen om terug te keren naar kantoor? Hoe bereid je je hier als organisatie best op voor? 
  • Hoe maak je de terugkeer naar kantoor veilig? 
  • Hoe zorg je er voor dat je medewerkers zich welkom voelen?
  • Wat met nieuwe medewerkers die gestart zijn tijdens de lockdown?
  • Wat houdt hybride werken precies in op lange termijn? Voor het individu, team en de organisatie?
  • Waarmee moet je wettelijk rekening houden in het kader van ergonomie, kantoormateriaal en onkostenvergoedingen?
  • Hoe het zit met tijdregistratie- en planningstools in de hybride vorm van samenwerken?
Herbekijk het webinar

Sprekers

Miet Vanhegen

Miet Vanhegen

Miet Vanhegen is juridisch expert bij het Kenniscentrum van Acerta. Als juridisch adviseur focust ze zich vooral op topics als discriminatie op de werkvloer, privacy en welzijn op het werk. Ze heeft ook een  doctoraat in het arbeidsrecht van de KU Leuven en geeft er les aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid.

Kristel Minten

Kristel Minten

Kristel Minten is senior HR consultant bij Acerta. Haar missie is organisaties klaarstomen om in te spelen op een arbeidsmarkt die alsmaar sneller evolueert. Ze zet dan ook graag haar uitgebreide hr ervaring en expertise in om werkgevers te begeleiden bij het organiseren van een toekomstgericht hr-beleid.