Iemand in dienst nemen is spannend. Zeker als het de eerste keer is. Bekwame hulp is een verademing, maar wat kost die elke maand? Heb je recht op een tewerkstellingspremie? Je begeleiden als je met personeel starten wil, je ontlasten bij je loonadministratie en je alert maken op mogelijke loonkostoptimalisaties: Acerta is er dag in dag uit mee bezig. In theorie en praktijk. We delen onze kennis en tools graag met jou.
De kosten voor je eerste, tweede en zelfs derde medewerker binnen de perken houden? Doe een beroep op provinciale, Vlaamse, Belgische of zelfs Europese steun.
Van plan om werkgever te worden? Proficiat! Maar personeel in dienst hebben, brengt best wat administratie met zich mee. Zeker als je een eerste medewerker in dienst neemt, is professionele ondersteuning bij je payroll en sociaal beheer geen overbodige luxe.
Werf jij binnenkort je eerste werknemer aan? Dan ben je als zelfstandige wettelijk verplicht om een arbeidsongevallenverzekering te nemen. Met de KBC-Bedrijfspolis Personeelsverzekering die je via Acerta Verzekeringen kan aanschaffen, krijg je meer dan de wettelijke vereisten.
Als je iemand aanwerft, hoor je die vooraf officieel in te schrijven bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ). Dat gebeurt online via een Dimona-aangifte. Die doe je eenmalig of elke werkdag opnieuw, naargelang de sector waarin je actief bent.
Succesvol ondernemen als zelfstandige? Dat is de juiste vragen stellen. Acerta is er voor al de antwoorden.
Bekijk al onze dossiers voor zelfstandigen