Veelgestelde vragen
Deel deze pagina
Opleidingen op locatie
Welke veiligheidsmaatregelen in het kader van corona nemen jullie bij een opleiding op locatie?
Jouw veiligheid komt altijd op de eerste plaats. Daarom voorzien we overal alcoholgel en draagt iedereen mondmaskers waar nodig. Bovendien stemmen we met elke locatie goed af hoeveel deelnemers we mogen toelaten met het oog op social distancing. En je lunchpakket? Dat verpakken we apart voor je, zodat je zorgeloos geniet van je pauze.
Met hoeveel deelnemers laten jullie een live opleiding doorgaan?
Het aantal deelnemers is afhankelijk van locatie tot locatie. We willen namelijk steeds de regels rond social distancing respecteren en je veiligheid voorop zetten. En wees gerust: zelfs in een grote ruimte blijft het aantal deelnemers beperkt. Zo hebben we voldoende tijd om al je vragen te beantwoorden en is er veel interactie tijdens de opleiding.
Wat als je je ziek voelt bij een opleiding op locatie?
Voel je je ziek of vertoon je bepaalde symptomen? Dan vragen we je vriendelijk om niet naar de opleidingslocatie te komen. Doe je dat toch? Dan kan onze trainer je vragen om niet deel te nemen. In beide gevallen zoeken we samen naar een oplossing die voor jou werkt. Je volgt bijvoorbeeld de opleiding op een latere datum of online.
Online opleidingen
Hoe verloopt een online opleiding?
Enkele dagen voor de online opleiding doorgaat ontvang je van ons een e-mail met een link om in te loggen. Je kan dan ook alvast de slides downloaden in PDF. Een kwartier voor je opleiding begint kan je inloggen via de link die je van ons kreeg. Vanaf dan zit je in het virtuele klaslokaal, waar onze experts live klaarstaan om alles helder voor je uit te leggen. Een online opleiding is erg interactief en intensief. Daarom houden we op regelmatige tijdstippen even pauze.
Biedt een online opleiding dezelfde kwaliteit?
Absoluut, onze online opleidingen zijn even kwalitatief als de opleidingen op locatie. Ze vinden plaats in kleine groepen, waardoor er steeds ruimte is om vragen te stellen, cases te behandelen of groepswerken te doen. Ons virtuele klaslokaal is echt de online spiegel van een opleiding op locatie.
Welke software heb ik nodig voor een online opleiding?
Je hebt enkel een internetverbinding en toegang tot Zoom of Teams nodig. Geen zorgen: je ontvangt op voorhand een link van ons die je rechtstreeks naar het virtuele klaslokaal stuurt. Heel eenvoudig dus!
Een online opleiding is goedkoper dan een opleiding op locatie. Heeft dat impact op de kwaliteit?
Nee, absoluut niet. Een online opleiding brengt minder kosten met zich mee voor ons. Je print bijvoorbeeld zelf je slides, we voorzien geen catering en hoeven geen locatie af te huren. Dat vertaalt zich in een lagere prijs.
Moet ik mijn webcam aanzetten tijdens een online opleiding?
Dit is uiteraard niet verplicht, maar het is wel aanbevolen. We merken namelijk dat de betrokkenheid van de deelnemers stijgt als ze elkaar kunnen zien: er is meer en vlottere interactie onderling en met de trainer. Het leereffect verhoogt dus gevoelig als je webcam wel aanstaat.
Webinars
Wat is precies het verschil tussen een online opleiding en een webinar?
Onze webinars zijn minder interactief dan de online opleidingen. Tijdens een online opleiding zit je als het ware in een virtueel klaslokaal waar je actief kan deelnemen aan de opleiding: je kan vragen stellen, oefeningen maken, deelnemen aan live discussies, in kleine groepen samenwerken in break-out rooms, …
Tijdens een webinar behandelen we topics uit de actualiteit in korte sessies van maximaal twee uur tijd. Je deelname is passiever: vragen stellen kan alleen per chat. Het is dus de ideale manier om je kennis up-to-date te houden. De topics wisselen regelmatig omdat we altijd inspelen op de actualiteit. Check regelmatig onze website of schrijf je in op de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de topics die we behandelen.
Kan ik een webinar die ik niet live volgde herbekijken of apart aankopen?
Momenteel is dat helaas nog niet mogelijk. Maar we hebben ook goed nieuws: binnenkort rollen we een handig platform uit waar je alle documentatie en webinars terug kan vinden. Wij kijken er alvast naar uit!
Algemeen
Waar vind ik de documentatie van de opleiding terug?
We bezorgen je altijd de nodige documenten. Volg je een opleiding op locatie? Dan printen we het lesmateriaal voor je uit. Als je een online opleiding of webinar kiest zorgen we er uiteraard ook voor dat je alles enkele dagen op voorhand ontvangt via e-mail. Zo heb je tijd genoeg om het lesmateriaal zelf uit te printen als je dat wenst.
Kan ik de kmo-portefeuille ook gebruiken voor online opleidingen en webinars?
Ja, absoluut. De Vlaamse overheid subsidieert tot 30% van je opleiding. Neem contact met ons op of surf naar www.kmo-portefeuille.be voor meer informatie.
Is dit wel het ideale moment om een opleiding te volgen?
Wij denken juist dat het belangrijker is dan ooit om je kennis up-to-date te houden of uit te breiden. Corona veroorzaakte een schokgolf door de wereldwijde economie en ondernemingen en medewerkers staan plots voor allerlei nieuwe uitdagingen. Door je kennis en vaardigheden te versterken bied je die uitdagingen makkelijker het hoofd en sta je sterker in je schoenen tijdens en na moeilijke periodes.
Kunnen jullie ondanks Corona dezelfde kwaliteit garanderen?
Ja, daar mag je zeker van zijn. We volgen alle veiligheidsmaatregelen, maar in essentie blijven onze opleidingen hetzelfde: vol interactie en van hoge kwaliteit dankzij de gedreven experts.
Moet je klant zijn van Acerta om opleidingen te mogen volgen?
Nee. Je kan je ook inschrijven als je geen klant bent bij ons sociaal secretariaat.
Wat als ik wil annuleren?
Je kan je inschrijving annuleren tot 2 weken voor de start van je opleiding. Als je minder dan 2 weken voor de start van je opleiding annuleert, betaal je het volledige inschrijvingsbedrag. Onze opleidingen gaan door op meerdere locaties en tijdstippen. Je kan er dan ook voor kiezen om je inschrijving kosteloos over te zetten naar een ander tijdstip of een andere locatie. Kan je onverwacht niet deelnemen? Dan mag een collega je plaats innemen. Geef dit wel even aan ons door.
Kan ik mijn inschrijving verzetten naar een latere sessie?
Dat kan, mits je het uiterlijk 2 weken voor de start van de opleiding aan ons laat weten. Je neemt hiervoor best contact met ons op via learning@acerta.be.
Hoe weet ik of ik ingeschreven ben?
Meteen na je inschrijving krijg je een e-mail van ons ter bevestiging. Enkele dagen voor de opleiding ontvang je nog een reminder van ons en sturen we je alle praktische informatie toe.
Sociaal-juridische updates
Waar vind ik de documentatie van de update-sessies die ik volgde?
Je vindt alle documentatie steeds terug op het online leerplatform van de sociaal-juridische updates. Daar staan de presentaties, opnames van het webinar en bijkomende informatie. Je kan de informatie raadplegen per sessie of zoeken op een specifiek onderwerp. Als abonnee van de sociaal-juridische updates krijg je gratis toegang tot dit online platform. Je logt in met het e-mailadres waarmee je inschreef en met je wachtwoord. Dat wachtwoord moet je wel even aanmaken bij je eerste aanmelding.
Kan ik de sociaal-juridische updates ook online volgen?
Jazeker. We bieden de sociaal-juridische updates in 3 leervormen aan: op locatie, online in een virtuele klasomgeving of via webinar. Voor elke update ontvang je een agenda met de topics en kan je doorgeven welke leervorm je kiest.
Waar kan ik terecht met vragen tussen de updates door?
Heb je tussen de sessies door inhoudelijke vragen over de onderwerpen die aan bod komen? Dan kan je die altijd stellen via de gesloten LinkedIn-groep. Je ontvangt een uitnodiging voor deze groep als je je abboneert op de updates. Zo kan je ook online eenvoudig kennis uitwisselen en netwerken met de trainers en collega-deelnemers. Heb je geen LinkedIn-profiel? Stel je vraag dan per e-mail aan je trainer.
Wanneer start mijn abonnement?
Je kan op elk moment van het jaar instappen. Je abonnement loopt telkens een jaar en bestaat uit een aantal opeenvolgende sessies:
- Privésector: 10 sessies van twee uur (maandelijks)
- Publieke sector: 5 sessies van twee uur (tweemaandelijks)
- Social profit: 5 sessies van twee uur (tweemaandelijks)
- KMO: 4 sessies van twee uur (driemaandelijks)
Hoe verleng ik mijn abonnement?
Na de laatste sessie van je huidige abonnement ontvang je van ons een e-mail met een voorstel voor herabonnering. Geef je geen tegenbericht? Dan verlengen we je abonnement automatisch.
Hoe zeg ik mijn abonnement op?
Wil jij je abonnement opzeggen? Dan hoef je alleen maar een mailtje te sturen naar updates.learning@acerta.be. We verlengen je abonnement in dat geval niet meer automatisch na je laatste sessie.
Verlaat je de onderneming die het abonnement voor je afsloot? Dan kan een collega jouw plaats innemen tijdens de resterende sessies van je huidige abonnement. Geef dit wel even aan ons door.
Wat als ik langdurig ziek word of in zwangerschapsverlof ga?
Als je een doktersattest hebt kunnen we je abonnement bevriezen tijdens de maanden waarin je afwezig bent.
Wat als ik een sessie niet kan bijwonen? Kan ik mijn abonnement dan verlengen met één sessie?
Nee, dat kan niet. Je kan wel:
- De sessie volgen op een andere locatie
- De sessie online volgen
- Een collega jouw plaats laten innemen
- Online de documentatie raadplegen en downloaden
Geef ons via updates.learning@acerta.be wel even een seintje als je van locatie verandert of je laat vervangen door een collega.
Waar kan ik terecht met al mijn vragen over de sociaal-juridische updates?
Stuur je vraag per mail naar updates.learning@acerta.be