Een vraag?

Algemeen

Hoe weet ik of ik ingeschreven ben?

Meteen na je inschrijving krijg je een e-mail van ons ter bevestiging. Enkele dagen voor de opleiding ontvang je nog een reminder van ons en sturen we je alle praktische informatie toe.

Wat als ik wil annuleren?

Je kan je inschrijving kosteloos annuleren tot 2 weken voor de start van je opleiding. Als je minder dan 2 weken voor de start van je opleiding annuleert, betaal je het volledige inschrijvingsbedrag. Onze opleidingen gaan door op meerdere locaties en tijdstippen. Kan je onverwacht niet deelnemen? Dan mag een collega je plaats innemen. Geef alles wel even aan ons door via mail: learning@acerta.be

 

Tot wanneer kan ik mijn inschrijving voor een online opleiding of webinar verzetten of annuleren?

Bij online opleidingen en webinars gelden dezelfde annuleringsvoorwaarden als voor opleidingen op locatie: je inschrijving verzetten naar een latere sessie of annuleren kan kosteloos tot 2 weken voor start van de opleiding. Nadien kunnen we geen annulering of verschuiving meer toelaten en betaal je het volledige inschrijvingsbedrag. Je kan je wel steeds laten vervangen door een collega. Geef dat even per mail door aan learning@acerta.be

Kan ik de kmo-portefeuille gebruiken voor de opleidingen?

Voor de opleidingen die vallen onder het thema Personeelsmanagement en haar subthema's kan je de kmo-portefeuille gebruiken. Dat is in principe voor alle opleidingen in verband met sociale wetgeving en human resources, en gericht op de algemene werking van de kmo. Dit staat ook vermeld op de website bij de beschrijving van de individuele opleidingen. 

Via de kmo-portefeuille kan je 20% tot 30% van de opleidingskost betalen met subsidies van de Vlaamse overheid. Het erkenningsnummer van Acerta Consult voor opleidingen is DV.O105287- thema Personeelsmanagement. 

Let op: deze opleidingen komen niet in aanmerking voor de kmo-portefeuille:

  • opleidingen in verband met leiderschap, communicatie en vaardigheden gericht op de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker en niet op de algemene werking van de kmo 
  • opleidingen over de payrolltools Connect en Arno

 

Waar vind ik de documentatie van de opleiding terug?

We bezorgen je altijd de nodige documenten. Volg je een opleiding op locatie? Dan printen we het lesmateriaal voor je uit. Als je een online opleiding of webinar kiest, zorgen we er voor dat je alles enkele dagen op voorhand ontvangt via e-mail. Zo heb je tijd genoeg om het lesmateriaal zelf uit te printen als je dat wenst.

Opleidingen op locatie

Met hoeveel deelnemers laten jullie een live opleiding doorgaan?

Het aantal deelnemers is afhankelijk van 2 factoren:

  • de didactische doelstellingen: we beperken de groepen om voldoende tijd te voorzien om vragen te beantwoorden en interactie met trainers en tussen deelnemers onderling toe te laten
  • de grootte van de locatie als het een opleiding op locatie betreft: hoe groter het lokaal, hoe meer deelnemers we toelaten. Uiteraard op voldoende afstand van elkaar.

Online opleidingen

Hoe verloopt een online opleiding?

Enkele dagen voor de online opleiding doorgaat ontvang je van ons een e-mail met een link om in te loggen. Je kan dan ook alvast de slides downloaden in PDF. Een kwartier voor je opleiding begint kan je inloggen via de link die je van ons kreeg. Vanaf dan zit je in het virtuele klaslokaal, waar onze experts live klaarstaan om alles helder voor je uit te leggen. Een online opleiding is erg interactief en intensief. Daarom houden we op regelmatige tijdstippen even pauze.

Biedt een online opleiding dezelfde kwaliteit?

Absoluut, onze online opleidingen zijn even kwalitatief als de opleidingen op locatie. Ze vinden plaats in kleine groepen, waardoor er steeds ruimte is om vragen te stellen, cases te behandelen of groepswerken te doen. Ons virtuele klaslokaal is echt de online spiegel van een opleiding op locatie.

Moet ik mijn webcam aanzetten tijdens een online opleiding?

Dit is uiteraard niet verplicht, maar het is wel aanbevolen. We merken namelijk dat de betrokkenheid van de deelnemers stijgt als ze elkaar kunnen zien: er is meer en vlottere interactie onderling en met de trainer. Het leereffect verhoogt dus gevoelig als je webcam wel aanstaat.

Tot wanneer kan ik mijn inschrijving voor een online opleidingen of webinar verzetten of annuleren?

Bij online opleidingen en webinars gelden dezelfde annuleringsvoorwaarden als voor opleidingen op locatie: je inschrijving verzetten naar een latere sessie of annuleren kan kosteloos tot 2 weken voor start van de opleiding. Nadien kunnen we geen annulering of verschuiving meer toelaten en betaal je het volledige inschrijvingsbedrag. Je kan je wel steeds laten vervangen door een collega. Geef dat even per mail door aan learning@acerta.be

Waarom moet je per persoon inschrijven voor onze online opleidingen?

Onze live online opleidingen zijn meer dan alleen luisteren: het zijn interactieve sessies waarin jij centraal staat. Daarom vragen we je ook je camera aan te zetten. Elke deelnemer krijgt de kans om vragen te stellen, input te geven en persoonlijk begeleid te worden. Dat maakt het waardevol en effectief.

Dat is ook de reden waarom we werken met een persoonlijke inschrijvingen per deelnemer. Alleen zo kunnen we iedereen de aandacht en ondersteuning bieden die hij of zij verdient. Het verschil met een gratis webinar? Die zijn vaak informatief, maar niet op maat gemaakt. Onze opleidingen wél. Ze draaien om jouw leerdoelen en noden.

Heb je collega's die ook willen deelnemen? Super! Laat hen apart inschrijven, zodat we hen eenzelfde kwaliteitsvolle ervaring kunnen bieden. Dat is eerlijk voor alle deelnemers én het respecteert de investering van iedereen die inschrijft.

Zo houden we het leerzaam, interactief en professioneel. Dank voor je begrip!

Webinars

Wat is precies het verschil tussen een online opleiding en een webinar?

Onze webinars zijn minder interactief dan de online opleidingen. Tijdens een online opleiding zit je als het ware in een virtueel klaslokaal waar je actief kan deelnemen aan de opleiding: je kan vragen stellen, oefeningen maken, deelnemen aan live discussies, in kleine groepen samenwerken in break-out rooms, …

Tijdens een webinar behandelen we topics uit de actualiteit in korte sessies van maximaal twee uur tijd. Je deelname is passiever: vragen stellen kan alleen per chat. Het is dus de ideale manier om je kennis up-to-date te houden. De topics wisselen regelmatig omdat we altijd inspelen op de actualiteit. Check regelmatig onze website of schrijf je in op de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de topics die we behandelen.

Wat is het verschil tussen een live webinar en een webinar on demand?

Live webinars​ vinden plaats op een specifiek tijdstip. Je schrijft in voor dat moment en volgt dan de webinar. Je hebt live interactie met de trainer: je stelt je vragen via chat.

Webinars on demand zijn opnames van live webinars of op voorhand opgenomen webinars die je kan bekijken op het tijdstip dat jou het beste past. Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met link naar de opname en de documentatie die bij het webinar hoort. Vragen stellen kan via mail, antwoorden volgen later 

Op de hoogte blijven van de onderwerpen die we behandelen? Check regelmatig onze website of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Wat als de datum van een live webinar niet past in mijn agenda?

Het kan zijn dat de datum van het live webinar niet past in jouw agenda en dat je dus niet op dat moment het webinar kan bijwonen. Dan raden we je aan om toch in te schrijven. We bezorgen immers na afloop van het webinar automatisch aan iedereen die is ingeschreven toegang tot een leerplatform waarop je het webinar kan herbekijken en de documentatie kan raadplegen op een tijdstip dat voor jou beter uitkomt.

Tot wanneer kan ik mijn inschrijving voor een online opleidingen of webinar verzetten of annuleren?

Bij online opleidingen en webinars gelden dezelfde annuleringsvoorwaarden als voor opleidingen op locatie: je inschrijving verzetten naar een latere sessie of annuleren kan kosteloos tot 2 weken voor start van de opleiding. Nadien kunnen we geen annulering of verschuiving meer toelaten en betaal je het volledige inschrijvingsbedrag. Je kan je wel steeds laten vervangen door een collega. Geef dat even per mail door aan learning@acerta.be

Sociaal-juridische updates

Waar vind ik de documentatie van de update-sessies die ik volgde?

Je vindt alle documentatie steeds terug op het online leerplatform van de sociaal-juridische updates. Daar staan de presentaties, opnames van het webinar en bijkomende informatie. Je kan de informatie raadplegen per sessie of zoeken op een specifiek onderwerp. Als abonnee van de sociaal-juridische updates krijg je gratis toegang tot dit online platform. Je logt in met het e-mailadres waarmee je inschreef en met je wachtwoord. Dat wachtwoord moet je wel even aanmaken bij je eerste aanmelding.

Kan ik de sociaal-juridische updates ook online volgen?

Jazeker. We bieden de sociaal-juridische updates op 3 manieren aan: op locatie, online in een virtuele klasomgeving of via webinar. Voor elke update ontvang je een agenda met de topics en kan je doorgeven welke opleidingsvorm je kiest.

Waar kan ik terecht met vragen tussen de updates door?

Heb je tussen de sessies door inhoudelijke vragen over de onderwerpen die aan bod komen? Dan kan je die altijd stellen via de gesloten LinkedIn-groep. Je ontvangt een uitnodiging voor deze groep als je je aboneert op de updates. Zo kan je ook online eenvoudig kennis uitwisselen en netwerken met de trainers en collega-deelnemers. Heb je geen LinkedIn-profiel? Stel je vraag dan per e-mail aan je trainer.

Wanneer start mijn abonnement?

Je kan op elk moment van het jaar instappen. Je abonnement loopt telkens een jaar en bestaat uit een aantal opeenvolgende sessies:

  • Privésector: 10 sessies van twee uur (maandelijks)
  • Publieke sector: 5 sessies van twee uur (tweemaandelijks)
  • Social profit: 5 sessies van twee uur (tweemaandelijks)
  • KMO: 4 sessies van twee uur (driemaandelijks)

Hoe verleng ik mijn abonnement?

Na de laatste sessie van je huidige abonnement ontvang je van ons een e-mail met een voorstel voor herabonnering. Geef je geen tegenbericht? Dan verlengen we je abonnement automatisch.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Wil jij je abonnement opzeggen? Dan hoef je alleen maar een mailtje te sturen naar updates.learning@acerta.be. We verlengen je abonnement in dat geval niet meer automatisch na je laatste sessie.

Verlaat je de onderneming die het abonnement voor je afsloot? Dan kan een collega jouw plaats innemen tijdens de resterende sessies van je huidige abonnement. Geef dit wel even aan ons door.

Geen antwoord gevonden?

Neem dan contact op met ons opleidingsteam voor meer informatie

Zet een stap vooruit in je hr-carrière

Een stevige basis leggen? Je kennis verdiepen? Of gewoon, up-to-date blijven met de actualiteit. Dat kan met de opleidingen van Acerta.