Contact
Bel een kantoor
Kies een kantoor
Antwerpen Brabant Wallon Brussel Louizalaan Brussel/Bruxelles Hainaut Kempen Liège Limburg Luxembourg Namur Oost-Vlaanderen Vlaams-Brabant West-Vlaanderen
Antwerpen
Groenenborgerlaan 16, 2610 Antwerpen-Wilrijk
03 740 78 40
Brabant Wallon
Rue Fond Cattelain 2, 1435 Louvain-la-Neuve, Mont-Saint-Guibert
02 474 01 06
Brussel Louizalaan
Louizalaan 123A, 1050 Brussel
02 474 01 06
Brussel/Bruxelles
Buro & Design Center (BDC), Heizel Esplanade PB 65, 1020 Brussel-Heizel
Of kom met het openbaar vervoer. Meer info vind je op mivb.be

02 474 01 06
Hainaut
Espace Sud, Esplanade Magritte 5, 6010 Charleroi
02 474 01 06
Kempen
Parklaan 46 bus 110, 2300 Turnhout
03 740 78 40
Liège
Parc Artisanal 11-13, 4671 Liège
02 474 01 06
Limburg
Kunstlaan 16, 3500 Hasselt
011 24 94 57
Luxembourg
Avenue Herbofin 1 B, 6800 Libramont
02 474 01 06
Namur
Chaussée de Liège 140-142, 5100 Namur
02 474 01 06
Oost-Vlaanderen
Kortrijksesteenweg 1131, 9051 Sint-Denijs-Westrem
09 264 12 40
Vlaams-Brabant
Diestsepoort 1, 3000 Leuven
016 24 53 24
West-Vlaanderen
Ter Reigerie 11, 8800 Roeselare
09 264 12 40

Acerta voor werkgevers

Ondernemer in de bouw?

Ondernemer in de bouw?

Acerta is al 20 jaar jouw hr-expert

Dat de bouwsector complex is, weten wij als geen ander. De regels zijn strikt en de hr-uitdagingen pittig. Gelukkig moet jij daar als werkgever niet (meer) van wakker liggen. Met Acerta als sociaal secretariaat wéét je dat jij én iedereen op de verschillende werven in orde is. Ook al moet je soms kort op de bal spelen, werk je met onderaannemers of behoort elke medewerker tot een andere categorie.

Bij Acerta helpen we je in je zoektocht naar tijdelijke of vaste metsers, chauffeurs of werfleiders. We zorgen er mee voor dat goede medewerkers blijven omdat ze correct betaald worden. We optimaliseren je loonpakketten en de noodzakelijke processen. Bovendien garanderen we een eenvoudige en efficiënte loonadministratie, óók voor dagcontracten. Zo ben jij 100% zeker dat je wettelijk met alles in orde bent: van dimona tot weerverlet tot mobiliteitsvergoeding. Een hele geruststelling, toch?

Je persoonlijke payroll advisor kent de bouwsector door en door

Bij Acerta heb je een vaste contactpersoon: je payroll advisor is perfect op de hoogte van jouw dossier én het ondersteunend team volgt op de voet wat er vandaag speelt in de bouw. Zo reageren we snel en efficiënt op elke situatie met praktische, juridische en loontechnische ondersteuning voor je payroll.

  • Je bent altijd welkom in je lokale kantoor: we helpen je verder zonder moeilijke woorden
  • Je krijgt het rechtstreeks mailadres en telefoonnummer van je payroll advisor
  • De sociaal-juridische experts van Acerta Consult staan je professioneel bij
  • Onze ondersteunende teams garanderen snelheid én kwaliteit voor je payroll, bij jurische vragen, bij  loonbeslag of bij economische werkloosheid
  • We delen onze kennis van je sector met gerichte communicatie en webinars
Volg onze opleiding

Volg onze opleiding

In de bouwsector (PC 124) gelden specifieke sociaal-juridische spelregels die het nodige studiewerk vergen. Als (beginnende of ervaren) personeelsmedewerker is het belangrijk dat je deze regels goed kent en toepast.

Deze praktijkopleiding maakt je wegwijs in de specifieke regelgeving van deze sector. 

Wat houdt deze opleiding juist in?

Acerta Connect: blijf je loonkosten en personeelsadministratie de baas

Bij Acerta is je loonadministratie in goede handen. Onze gebruiksvriendelijke en overzichtelijke payroll tool maakt jouw leven makkelijk: hij optimaliseert alle noodzakelijke processen en is modulair opgebouwd, op maat van jouw bouwonderneming. Inclusief:

Een sectorspecifieke kalender + opvolging collectief verlof

Acerta zet alle vastgelegde verlofdagen in de bouw vooraf in de kalender rekening houdende met jouw locatie uiteraard. Wil je de ADV-dagen van bedienden laten samenvallen met de collectieve sectorperiodes? Of een feestdag in het weekend als vaste verlofdag voor elke werknemer zetten? Dat kan.

Automatische implementatie van je mobiliteitsvergoeding

In onze tool geef je in wie wanneer gewerkt heeft en welke verplaatsingen er gebeurd zijn. De tool berekent alle mobiliteitsvergoedingen en zet de gegevens automatisch over naar Acerta Connect. Werk je al met een Track & Tracesysteem? Ook dan kunnen we doorlinken naar Acerta Connect.

Makkelijk werfbeheer, makkelijke facturatie

Stel: Cas heeft 2u gemetst op werf A, 3u op werf B en 2u op werf C. Achter de tijdsregistratie zit een kostenplaats voor facturatie. Handig voor je eigen overzicht én voor de rapportage naar klanten.

Automatische dimona-aangiftes

Stel: je roept last-minute een extra chauffeur of drager op. Je maakt in 1-2-3 een nieuw contact aan in Acerta Connect en je dimona is binnen 1 uur automatisch aangemaakt.

En de integratie met andere systemen?

Data uitwisselen tussen Acerta Connect en andere systemen voor bijvoorbeeld tijdsregistratie? Ook dat gaat vlotjes. Geen dubbele invoer meer en je gegevens blijven up-to-date. Acerta zorgt voor de technische kant.

Ontdek alle opties

Optimaliseer jouw loonkosten

Hoe? Acerta doet het voor jou!

We screenen nieuwe medewerkers

Komen ze bijvoorbeeld in aanmerking voor rsz-verminderingen? Zijn er andere voordelen?

We weten alles over de geldende kortingen in jouw sector

Zo doe jij je voordeel en krijgen je medewerkers op elk moment een correct loon.

Advies over fiscaal gunstige alternatieve verloningsvormen

Hoe zorg je voor een aantrekkelijk en competitief loon zonder dat je medewerkers zich blauw betalen aan belastingen? We bekijken de voordelen van maaltijdcheques, fietsleasing etcetera.

Cafetariaplan: Benefit Motivation Plan
Via deze handige webtool stellen je medewerkers hun loonpakket deels zelf samen. Denk aan voordelen zoals een fiets, smartphone, extra vakantiedagen. De tool houdt de bevestigde keuzes digitaal bij in een bijlage aan het arbeidscontract én is 100 % compatibel met Acerta Connect, onze payrolltool. Je hoeft dus zelf niets te wijzigingen in de payroll.

Lees alles over het cafetariaplan

En er is meer!

Bovenop al deze hulp bieden we je nog veel meer aan zodat jij volledig ontzorgt bent voor jou personeelsadministratie en je kan focussen op jouw job!

Bij Acerta krijg je proactief sociaaljuridisch advies

Uiteraard wil je met je onderneming in orde zijn met alle regels, maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Wij delen onze kennis en expertise met jouw onderneming. 

Acerta Consult, 360° hr- ondersteuning

Tips of advies nodig bij rekrutering, selectie en loopbaanontwikkeling? We delen onze kennis gratis via nieuwsbrieven, podcasts, webinars etcetera. We informeren je supersnel, correct en kwalitatief.

Een fenomenaal digitaal personeelsbeleid met Connect HR Office

Bij Acerta zetten we sterk in op digitale vernieuwing, ook voor jou als werkgever in de bouwsector. Want digitaal is óók fenomenaal voor jouw hr-administratie. Welke modules zijn er interessant voor jou?

We vertegenwoordigen je bij het bouwfederatie-overleg

Sectoroverleg? Onderhandelingen met overheden, subsidiërende organen of koepelorganisaties? Laat het gerust aan Acerta over als dat je ding niet is. We onderhouden goede contacten met vele Raden van Bestuur en hebben ervaring met corporate governance.