Wat is er nieuw?
Connect
- Kalender
- Je kalender werd in een nieuw jasje gestoken. Je kan nu op één pagina zowel de ingegeven als verwerkte prestaties raadplegen. Je kalenderwijzigingen worden bovendien onmiddellijk en automatisch bewaard.
- Voor het ingeven van een afwezigheid, klik je op de begindatum van de afwezigheid. Een handig invoerscherm werd bijkomend toegevoegd waar je op een eenvoudige manier de periode en de code ingeeft. Via de knop “toevoegen” kan je eveneens op een handige manier prestaties ingeven.
- Wijzigingen in de kalender worden onmiddellijk verwerkt en aangepast in het loonvoorstel voor je medewerkers.
- Verwerkte lonen en ook verwerkte kalenders vanuit het verleden blijven zichtbaar in Connect Smart.
Lonen controleren en verwerken
- Nieuwe applicatie “Lonen controleren en verwerken”
- Op MyAcerta vind je naast Connect ook de blauwe tegel “Lonen controleren en verwerken” voor je personeelsadministratie. De kalender- en loonaanpassingen doe je in Connect en het valideren van de loonperiode verloopt via de nieuwe applicatie “Lonen controleren en verwerken” en niet meer via “Nieuwe loonopdracht” in Acerta Connect Smart.
- Welke gegevens vind je terug in de tool “Lonen controleren en verwerken”?
- Tabblad “Globale statistieken”: het volledige overzicht van alle verwerkte lonen en lonen die klaarstaan om verwerkt te worden, vind je in de globale statistieken. Het biedt een overzicht van alle bruto- en nettobedragen en alle werkgeversbijdragen.
- Tabblad “Loonafwerking”: je vindt hier steeds een actueel overzicht van je te betalen netto’s en de eventueel te bestellen maaltijdcheques voor de huidige loonperiode. Zodra je alles gecontroleerd hebt, kan je de lonen van je medewerkers hier valideren. Na een check door je dossierbeheerder, worden ze onmiddellijk gefinaliseerd.
- Tabblad “Detailviewer loonresultaten”: de detailviewer maakt het controleren van de lonen van je medewerkers gemakkelijker. Je kan op overeenkomstniveau alle resultaten van de huidige en de 2 volgende loonperiodes controleren.
Als er iets moet aangepast worden, doe je dit via Connect. Alle aanpassingen in Connect zijn onmiddellijk zichtbaar in “Lonen controleren en verwerken”, zodat je meteen weer verder kan werken aan je loonafwerking.
Mijn documenten & Boekhouddocumeten
- De loonfiches van je medewerkers hebben eveneens een make-over gekregen en bevinden zich vanaf nu in de applicatie “Mijn documenten” zodra je maandelijkse loonverwerking is afgerond. Deze applicatie vervangt jouw gekende “AcertOffice”.
- Je ontvangt je facturen vrijwel meteen na iedere loonverwerking, samen met de journaalposten, en je kan ze raadplegen in “Mijn documenten” en “Boekhouddocumenten”.
- Ben je RSZ voorschotplichtig? Dan verrekenen we je voorschot meteen met loonberekeningen van de actuele loonperiode. Zo betaal je nooit te veel.
- De kosten voor RSZ, Bedrijfsvoorheffing, Fondsen en Beheerskosten worden overzichtelijk weergegeven in aparte facturen, met op de achterzijde handige details.
- Benieuwd? Neem hier al eens een kijkje: Mijn factuur - Acerta of in het Learning Center