Vorige
GDPR-verplichtingen voor de personeelsdienst: een praktische wegwijzer

Prijs: € 1075,- (excl. BTW)

Via KMO-portefeuille tot 40% korting

30% korting voor publieke sector en social profit

Meerdaagse opleiding Eerstvolgende startdatum: 4 november 2019

Schrijf je in Opleiding op maat aanvragen

GDPR-verplichtingen voor de personeelsdienst: een praktische wegwijzer

Volg deze praktijkopleiding en vermijd dure boetes

Deel deze opleiding

GDPR-compliance is een belangrijk gegeven op de personeelsdienst. Als personeelsmedewerker zit je immers op een berg van persoonsgegevens waarop zowel de wet op de privacy als de Europese privacyverordening (GDPR) van toepassing zijn.

Tijdens deze 2-daagse leer je hoe jouw onderneming zich volledig in regel kan stellen met deze wetgeving. Op die manier gebeurt het beheer en de opslag van personeelsgegevens op een correcte manier, zodat je dure boetes kan vermijden.

Na deze opleiding:

  • Weet je wat de GDPR-regelgeving precies inhoudt en welke gevolgen dat heeft voor de persoonsgegevens van jouw personeel 
  • Leer je hoe je gevoelige gegevens van jouw personeel volgens de regels beheert, opslaat en bewaart
  • Kan je concreet aan de slag gaan aan de hand van modeldocumenten, reële voorbeelden en praktische oefeningen

Inhoud

Na deze diepgaande tweedaagse GDPR-opleiding weet je wat je moet doen en vooral hoe je het moet doen. Deze opleiding gaat veel verder dan louter een infosessie: je krijgt concrete voorbeelden, modeldocumenten, richtlijnen en een stappenplan aangereikt.

Breng zeker jouw verwerkingsregister mee.

  • Welke gegevens hebben we van onze werknemers en waar komen ze vandaan?
  • Waarom bewaren we deze gegevens? Wat is het verwerkingsdoel?
  • Wie verwerkt de gegevens en waarom?
  • Van wie worden de gegevens verwerkt?
  • Bewaringstermijn van de gegevens
  • Toestemming
  • Internationaal

Je leert de persoonsgegevens in een bruikbare en correcte inventaris gieten aan de hand van praktijkoefeningen en templates.

Risico-analyse

  • Voorbeelden van risico’s en maatregelen
  • Gevolg van de risico-analyse: ontwerpen en implementeren van een privacybeleid
  • Opmaken van jaaractieplan en ontwerpen van een inbreukprocedure
  • Al dan niet aanstelling van een Data Protection Officer (DPO)
  • Praktijkoefeningen

Procedures en policies
Voorbeelden van andere procedures die mogelijk moeten ingevoerd of aangepast worden:

  • Trainingsbeleid
  • Document controle procedure
  • Externe partijen – informatie veiligheidsprocedure
  • ...

Extra pluspunt: alle templates die gebruikt worden voor de oefeningen kan je meenemen na de opleiding!

Heb je eerder nood aan een overzicht van de GDPR-verplichtingen en de gevolgen voor jouw onderneming in plaats van deze diepgaande 2-daagse praktijkopleiding? Volg dan de halve dag GDPR compliance: zo pak je het aan

Waar en wanneer

Locatie

Datum

Van - Tot

Inschrijven

Locatie:

Acerta Wilrijk

Datum:

11 mei 2020
12 mei 2020

Tijdstip:

9:00 - 17:00
9:00 - 17:00

Doelgroep

Deze opleiding is geschikt voor hr-managers, personeelsmedewerkers, zaakvoerders en administratieve medewerkers die de inhoud van de regelgeving willen kennen en kunnen toepassen voor hun werk op de personeelsdienst.

Docenten

Prijs

Inschrijvingsprijs
€ 1075,- (excl. BTW)

Documentatie, lunch en koffiepauzes inbegrepen

30% korting voor publieke sector en social profit

Kortingen
Kmo-portefeuille

De Vlaamse overheid subsidieert tot 40% van je opleiding. Voor meer info surf naar www.kmo-portefeuille.be. Erkenningsnummer Acerta Consult: DV.O105287

Erkenningen
Erkend door het IAB

Deze opleiding is erkend door het Instituut van de Acountants en de Belastingconsulenten (IAB).

Deze opleiding vertegenwoordigt 7.5 uur.

Erkend door het BIBF

Deze opleiding is erkend door het Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten (BIBF).

Deze opleiding vertegenwoordigt 7.5 uur.

Tevreden cursisten

De opleiding was duidelijk en voldeed aan mijn verwachtingen. Aangeleerde tools zullen me praktisch op weg zetten. De manier van lesgeven was top bij beide docenten. Er was ontzettend veel ruimte voor eigen inbreng en de interactie met de groep ging super.

Els Celis,
Payroll medewerker, Vlaamse Interuniversitaire Raad, Sint Gillis

Zeer praktijkgerichte, interactieve en goed ingespeelde opleiding. De locatie was makkelijk te vinden en er was parkinggelegenheid in een aangename omgeving. De docenten waren beide zeer duidelijk en aangenaam om naar te luisteren. Ze zorgden voor voldoende interactie met de groep en veel ruimte voor vragen/ bedenkingen.

Ellen Van Den Bosch,
Administatie, A&M NV, Mechelen

Goede combinatie van theorie en praktijk.

Nancy Van Hamme,
Administratie, Vesta vzw, Belsele

De interactie tussen de 2 docenten en de verschillende uitgangspunten (theorie en praktijk) waren zeer sterk. Er was zeer veel ruimte voor vragen. Hiervoor werd telkens de nodige tijd genomen.

Carina Willems,
Waarborg en Sociaal Fonds tuinbouw, Leuven

Gerelateerde opleidingen