Acerta Connect

Je payrollprocessen vereenvoudigen, daarvoor reken je op Acerta Connect, dé meest complete en klantvriendelijke payroll-applicatie voor de verwerking van je lonen. Gebruiksvriendelijk, snel en flexibel: Acerta Connect maakt van je loonadministratie een plezier.

Acerta Connect

We wisten wat we absoluut wilden en nodig hadden bij een nieuwe payroll-applicatie: altijd en overal beschikbaar, snel én eenvoudig. Onze hoge eisen willigt Acerta Connect probleemloos in.

Kathleen Aerts, Office Manager bij ReMYND

Acerta Connect groeit mee

Acerta Connect is modulair opgebouwd, en past zich moeiteloos aan je payrollbehoeftes aan. Je kiest zelf welke modules je nodig hebt. Acerta Connect groeit mee met je ambities en je personeelsbestand, je breidt je toepassingen eenvoudig uit. Een belletje volstaat: we activeren de modules meteen.

Gebruiksvriendelijke payrolltool

Zelf met je loonadministratie aan de slag? Met Acerta Connect beheren jij én je medewerkers je payrollprocessen eenvoudig en in een recordtijd.
Acerta Connect blinkt uit in gebruiksvriendelijkheid: de webtoepassing is logisch opgebouwd en daardoor intuïtief in gebruik. Jij en je medewerkers zijn er zo weg mee.
Bovendien biedt Acerta Connect je tal van mogelijkheden en functies om foutloos en efficiënt je gegevens en medewerkersprestaties te beheren, je lonen te verwerken en te rapporteren.

payrolltool
acerta connect

Slimme functies, foutloze payroll

Weten wat Acerta Connect voor je doet? Ontdek de basisfuncties en modules waarmee jij je payroll-applicatie naar je hand zet. Klaar om met Acerta Connect te starten? Bel ons en stel samen met ons je optimale oplossing samen.

Gegevens eenvoudig beheren

Nog nooit was het zo gemakkelijk om de gegevens van je medewerkers te beheren. Acerta Connect biedt tal van functionaliteiten die dat eenvoudig maken. Neem je een nieuwe medewerker in dienst, dan leidt een wizard je doorheen alle nodige stappen. Werkt je medewerker al een tijdje voor jou, maar wijzigt er iets in het contract of in de persoonlijke situatie? Dan pas je dit in een mum van tijd aan. Met de tijdslijn behoud je een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen die je ooit hebt toegepast.

Privacy gegarandeerd

Via rechten en rollen geef je elke gebruiker toegang tot de specifieke informatie die hij nodig heeft. Je payrollmedewerker krijgt bijvoorbeeld alleen toegang tot de lonen, terwijl je hr-medewerker enkel de persoonlijke data kan raadplegen. Ook je boekhouder kun je een aparte rol geven. Zo waak je zelf over de privacy van jouw gegevens en die van je medewerkers.

Snelle gegevensuitwisseling

Acerta Connect communiceert vlot met jouw bedrijfssystemen, zoals bijvoorbeeld tijdsregistratie. Hierdoor vermijd je de dubbele data-invoer en blijven je gegevens overal up-to-date. En via Acerta Connect vraag je gemakkelijk je digitale journaalposten op. Je kiest voor de standaard journaalposten, zoals gedefinieerd volgens het Minimum Algemeen Rekenstelstel. Of je definieert je journaalposten op basis van je persoonlijk rekeningenstelsel. Zo zorgt Acerta Connect voor een efficiënte doorstroom van je payrollverwerking.

Handig documentenbeheer

Geen tijd meer verliezen met opzoekwerk of dubbele personeelsadministratie? Gebruik onze modeldocumenten, zoals arbeidsovereenkomsten en opzegbrieven. Die bevatten altijd de correcte sociaal-juridische informatie. En alle bedrijfs- en werknemersinformatie die in Connect is ingevoerd, staan meteen automatisch in het document ingevuld. Als dat geen tijdswinst is.

Handige kalender voor slim prestatiebeheer

De prestaties van medewerkers opvolgen? Via Acerta Connect wordt die administratie een pak lichter. Met de intuïtieve kalender van Acerta Connect registreer en raadpleeg je prestaties, afwezigheden én overuren in 1-2-3. Werken je medewerkers volgens een vast schema? De kalender neemt dit automatisch over. Je hoeft alleen afwijkingen zoals ziekte, verlof, overuren in te geven.

Maar we gaan nog een stapje verder met een heel wat leuke functionaliteiten:

  • Opladen vanuit je eigen systeem - Werk je met een tijdsregistratiesysteem of een planningstool? Geen probleem! Dan kun je de prestaties gewoon opladen in Connect. Zo vermijd je dubbele input en risico op fouten.
  • Intuïtief afwezigheid invoeren - Je wijst eenmalig sneltoetsen toe aan de meest gebruikte types afwezigheden in je organisatie, en geeft die afwezigheden daarna met één klik in.
  • Snel zicht op prestaties en saldi  – Snel controleren of een medewerker nog recht heeft op vakantie, en hoeveel dagen of uren hij presteerde? In Acerta Connect roep je op één scherm een overzicht van de prestaties van die maand op en het openstaande vakantiesaldo.
  • Nul kans op vergetelheden - Een handig overzicht toont je het verschil tussen het werkschema en de uren die je hebt ingegeven. Een dag vergeten in te geven gebeurt zo nooit meer.
  • Snelle navigatie - Je klikt vlot van de ene naar de andere individuele kalender.
  • Vooruit plannen - Via de kalender leg je de planning van je werknemers vast voor de komende weken of maanden - wanneer je er tijd voor hebt. Het overzicht bewaren? Vraag prestaties op als maand- of jaarkalender of lijst. Wat voor jou het beste werkt.

Controleren en indienen

Registreer de basislonen van je medewerkers in Connect. We zetten maandelijks per medewerker een loonvoorstel voor je klaar – op basis van zijn loon, én de ons gekende informatie: zijn prestaties of jaarlijkse verplichtingen vanuit het paritair comité (vakantiegeld, eindejaarspremie enzovoort).  Dat voorstel pas je, waar nodig, eenvoudig aan. Heeft jouw medewerker bijvoorbeeld een onkostennota binnengebracht waarvan we nog niet op de hoogte zijn? Geen probleem, even registreren in Acerta Connect.

Absoluut zeker zijn? Doe dan een testberekening in Acerta Connect als laatste controle. De resultaten verschijnen meteen op je scherm als lijst of als fictieve loonbrief, inclusief de juiste looncodes. Klopt alles? Stuur dan je berekening met één klik door. Wij kijken na en zorgen voor de definitieve loonberekening. Zo simpel is het!

Journaalposten en boekhouddocumenten

Je payrollkosten? Die vloeien haast automatisch naar je boekhouding door. Acerta Connect staat immers toe om je digitale journaalposten op te vragen. Je doet een beroep op de standaard journaalposten, zoals gedefinieerd volgens het Minimum Algemeen Rekenstelstel, of – in een uitgebreidere versie van Acerta Connect – definieer je zelf journaalposten - op basis van je persoonlijk rekeningenstelsel. Acerta Connect zorgt voor een efficiënte doorstroom en verwerking.

Slimme rapportering als standaard

Met de intuïtieve rapporteringstool van Acerta Connect genereer je heel makkelijk degelijke en transparante rapporten voor de dagelijkse opvolging van je payrollprocessen, maar ook voor financiële rapportering of opvolging van je bedrijfsvoering. Je zet de module eenvoudig naar je hand. Acerta Connect biedt iedere gebruiker een set van meer dan dertig standaardrapporten. Staat je rapport op punt? Dan bewaar je de template. Zo zie je telkens dezelfde resultaten met dezelfde opmaak en vergelijk je nog makkelijker de resultaten over verschillende periodes.

Employee Self Service

Afwezigheids- en persoonsgegevens of onkosten ingeven en up-to-date houden is een tijdrovende klus. Tegelijkertijd verwachten medewerkers snel antwoord op vragen over afwezigheid of wensen zij een correct overzicht van hun resterende vakantiedagen. Waarom je medewerkers ze niet zelf laten invoeren? Via de Employee Self Service-module (ESS) in Acerta Connect voeren ze hun afwezigheden en onkosten eenvoudig in, vragen ze vakanties aan, of wijzigen ze hun persoonsgegevens. Simpel, snel en overzichtelijk voor iedereen.

  • Volledige controle - Jij bepaalt wie bevoegd is voor het invoeren van gegevens of het goedkeuren van bijvoorbeeld onkosten. Iedere ESS-gebruiker krijgt een unieke gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Afwezigheidsgegevens altijd up-to-date - De ESS-kalender is volledig gesynchroniseerd met je kalender in Acerta Connect en de saldi van de individuele tellers worden automatisch aangepast. Zo houden jij en je medewerkers op elk moment het overzicht op afwezigheden, en de vakantiedagen die ze nog tegoed hebben.
  • Onkosten beheren - Je medewerkers dienen zelf hun onkostennota’s in. Wie instaat voor de goed- of afkeuring ervan, krijgt meteen een melding en verwerkt de aanvraag. De onkosten verschijnen automatisch met bijbehorende code in de loonelementen van de medewerkers. Je zet de standaard ESS-codes voor onkosten gemakkelijk naar je hand  – volgens de onkostenrichtlijnen van je bedrijf.
  • Voorrang en back-up regelen - Koppel een prioriteitsregeling aan de verschillende vormen van verlof en duid per medewerker een back-up of tijdelijke vervanger aan. Zo hoeft je werknemer hier geen keuze meer in te maken. Het resultaat zien jij en je medewerkers in één oogopslag in de kalender.

Met de ESS-module sla je drie vliegen in één klap: je administratieve werklast vermindert aanzienlijk, de efficiëntie en productiviteit verhoogt én je versterkt de betrokkenheid van je medewerkers. Bovendien moet je geen aparte software installeren om ESS te gebruiken. Een simpele internetverbinding volstaat.

Acerta Connect voor het krachtige werk

Kleine ondernemingen met een complexere payroll? Of een organisatie met een groot personeelsbestand of een uitgebreide loonadministratie? Dan start je beter meteen met een goed uitgebouwde payrollapplicatie. Je Acerta Connect integreer je – desgewenst  - naadloos met je eigen tijdsregistratie en hr-systemen.

De uitgebreide rapporteringsmogelijkheden zijn bijzonder interessant en besparen me veel tijd. In het kader van administratieve of juridische formaliteiten of bij de opmaak van de jaarlijkse sociale balans.

Solange Brauwers, Sageco

Uitgebreid gegevensbeheer

Meer doen met je gegevens? Groepeer je personeel in handige categorieën. Verrijk je medewerkers loonprofielen met nuttige, bijkomende informatie en vergemakkelijk zo de uitwisseling van gegevens tussen je payroll- en hr-afdeling.

  • Zicht op je personeelsgroepen - Je personeelsbestandcategorieën als kaderleden, bedienden of arbeiders toewijzen in Acerta Connect, is vaak heel handig. Zo wijzig je de lonen of prestaties van die groep in één keer. Of ken je bepaalde groepen of teams een gezamenlijke bonus toe. Groepen zijn eenvoudig in te voeren, aan te passen en te verwerken. Geen dubbel werk meer! Ook gegevens van je externe medewerkers  (interimmers, consultants, vrijwilligers, sollicitanten) beheer je super vlot in Acerta Connect. Deze gegevens stromen niet door naar de loonverwerking, maar je behoudt wel altijd een overzicht.  
  • Notities - Wil je soms gegevens bijhouden over je medewerkers die niet nodig zijn voor de loonverwerking? Voeg daarvoor eenvoudigweg notities toe. Deze worden overzichtelijk weergegeven in een rapport.
  • Zet de informatie naar je hand - In Acerta kun je ook vrije velden definiëren. Creëer bijvoorbeeld een beperkt aantal keuzeopties zodat je in de toekomst enkel hoeft te selecteren. Denk daarbij aan de maten van je werkkledij; je maakt het vrije veld ‘werkkledij’ aan met de vaste keuzeopties ‘S’, ‘M’, ‘L’ en ‘XL’. Zo vermijd je repetitief werk.
  • Hr- en payrollgegevens in één oogopslag - Via de XL Solution-module ga je nog een stapje verder: onder de thematische tabs vul je de payrollgegevens van je medewerkers systematisch aan met gedetailleerde hr-informatie: opgenomen verlof, de georganiseerde evaluaties, de momenten van vervanging, opleidingen, medisch onderzoek enzovoort.

Report Studio voor rapporten op maat

Is rapportering een onmisbare schakel in je hr-beleid, en/of is je organisatie de standaardrapporten ontgroeid? Dan klinkt een rapport op maat je vast als muziek in de oren. Met Report Studio stel je zelf je rapporten samen –  in lijn met je voorkeuren en doelen. Die template deel je met andere rapporteringsgebruikers in je organisatie – ook wie geen toegang tot Report Studio heeft, kan met je template aan de slag.

  • Kies je invalshoek: bouw vanaf nul een rapport op dat precies aan je wensen voldoet. Van persoons- en contractgegevens, loonelementen, sector tot tewerkstellingsmaatregelen en vervoer: in Report Studio kies je uit tien datamodellen. Via de drag and drop-functionaliteit selecteer je heel eenvoudig de velden die je in je rapport wil tonen.
  • Veelzijdig en flexibel: je creëert draaitabellen en groepen, past filters toe, voegt kolommen samen tot nieuwe waarden en stelt parameters in. Visueel ingesteld? Voeg gerust grafieken toe aan je rapport.

Het resultaat? Je beschikt over krachtige datasets om je payrollprocessen nauwkeurig op te volgen en je hr-beleid optimaal te ontplooien.

Meer zicht op je verzuim PRO

Heb jij zicht op het aantal afwezigheidsdagen van je medewerkers? Wil je een diepgaande analyse verkrijgen door bijvoorbeeld de berekening van de Bradford-factor? Met onze rapportering breng je verzuim binnen je organisatie snel en heel gedetailleerd in kaart. Ook afwezigheden volg je op de voet. Zo beschik je over de nodige informatie om je absenteïsmebeleid vorm te geven.

Expert als copiloot

Je dossierbeheerder werkt met dezelfde applicatie en dezelfde schermen als jij, en ondersteunt of grijpt onmiddellijk in als dat nodig is. Een foutje of wijziging in gegevens? Acerta Connect detecteert ze meteen en je dossierbeheerder zet ze recht. Ook worden de lonen niet automatisch afgesloten. Je stuurt je loonverwerking immers altijd eerst door naar de payrollbeheerder. Die doet altijd een laatste controle. Heb je vragen of zijn er onduidelijkheden? Dan volstaat een telefoontje of mail voor een snel en helder antwoord.

Opleidingen Acerta Connect

Met Acerta Connect beheer jij je loonadministratie snel, soepel en efficiënt. Als je de open opleiding volgt, merk je meteen dat de applicatie intuïtief is opgebouwd. Tijdens de tweedaagse basistraining maak je hands-on kennis met de mogelijkheden van de webtoepassing. Acerta Connect nog beter in de vingers krijgen? Volg de verdiepingstraining. Je leert de toepassing nog beter naar je hand te zetten en ontdekt nieuwe mogelijkheden die je meteen op je payrollbeleid toepast.

Gratis demo

Overtuigd van Acerta Connect en wil je de applicatie beter leren kennen? Vraag je gratis demo aan en ontdek hoe Acerta Connect je loonadministratie op wieltjes doet lopen. Nog vragen? Je dossierbeheerder helpt je persoonlijk verder.