Vorige

Hoog tijd voor een bewust opleidingsbeleid

29 oktober 2019 Werkgevers
Leestijd: Later lezen?

De helft van de werkgevers biedt pas opleidingsmogelijkheden aan zijn medewerkers aan als ze vermoeden dat ze op zoek zijn naar een nieuwe job. Als medewerkers wel een opleiding krijgen aangeboden, is dat in 77% van de gevallen omdat ze er zelf om gevraagd hebben en in 67% van de gevallen door bezorgdheid van de werkgever over hun prestaties, betrokkenheid of inzetbaarheid.

Opleiding is nochtans een belangrijke meerwaarde in de strijd om talent. Het zorgt voor productievere medewerkers, extra motivatie en betrokkenheid en het maakt mensen langer inzetbaar. Belangrijk is wel om de impact van opleidingen te evalueren, zo kom je te weten of er wel rendement is en wat er efficiënter kan.

Hoog tijd dus voor een meer proactief en bewust opleidingsbeleid; dat zegt ook Dirk Neefs, Managing Consultant bij Acerta. Opleidingen organiseren, sturen en opvolgen is de boodschap. Lees hier de bijdrage van Dirk Neefs als lid van de adviesraad van HR Square.

Investeer in de ontwikkeling van je medewerkers, het loont op korte en op lange termijn.

Meer informatie

Deel dit artikel

Gerelateerde artikels

Wat je moet weten over thuiswerk als maatregel tegen het coronavirus
Werkgevers

Wat je moet weten over thuiswerk als maatregel tegen het coronavirus

10 maart 2020

De Belgische regering neemt maatregelen die de verspreiding van het coronavirus in ons land moeten tegengaan. Denk als werkgever aan thuiswerk om je organisatie te beschermen.

Lees meer
KMO-portefeuille wijzigt: subsidies dalen
Werkgevers

KMO-portefeuille wijzigt: subsidies dalen

21 november 2019

De Vlaamse Overheid snoeit in de subsidies, ook in die voor ondersteuning van de kmo’s. Zo wijzigt de kmo-portefeuille in 2 fasen. Vanaf 1 december 2019 daalt het subsidiepercentage met 10%. Op 1 januari 2020 wordt het steunplafond verlaagd.

Lees meer
De 3 meest gemaakte fouten in de decemberafrekening
Werkgevers

De 3 meest gemaakte fouten in de decemberafrekening

03 oktober 2019 Dirk Neefs

De decemberafrekening is een financiële verrekening van de niet opgenomen vakantierechten als gevolg van een vermindering van het arbeidsregime. Simpel gezegd: als je werknemer van voltijds naar deeltijds werken overstapt, moet je je werknemer in december een bedrag uitbetalen, voor de verlofdagen die hij niet heeft kunnen opnemen.

Lees meer