Ga naar de inhoud

Van zorgeloze overstap tot vlotte samenwerking

Vorige

Delta Source - een zorgeloze overstap

Delta Source - een zorgeloze overstap

Zo beschrijft Joeri Leemans, zaakvoerder van softwareontwikkelaar Delta Source de overstap van zijn bedrijf naar Acerta twee jaar geleden. “We werden stap voor stap begeleid door de nieuwe payrollprocessen. Dat gaf ons meteen vertrouwen”.  

Delta Source bestaat sinds 2015 en telt vandaag drie zaakvoerders, drie werknemers op de Belgische payroll en een twintigtal IT-collega’s in Bulgarije. Het bedrijf bouwt software bij klanten. Hun grootste troef? Perfect op elkaar ingespeelde IT-teams die direct inzetbaar zijn.

Joeri, gepassioneerd IT’er én hr-lead: “Bij ons neemt collega Sarah de maandelijkse loonverwerking op zich, samen met onze vaste payroll advisor Caroline Dufraing van het Acerta-kantoor in Antwerpen. Caroline helpt ons bij de loonverwerking en ook de personeelsadministratie bij aanwervingen, ontslagen, fietslease, … Dat verloopt allemaal zeer vlot.” 

Waarom overstappen?

“Wij zochten in onze nieuwe hr-partner vooral bereikbaarheid. In het verleden was dat niet altijd evident. Nu worden onze vragen snel én to the point beantwoord. We wilden een partner die betrokken is en ons niet laat wachten op een antwoord. 

Vanaf het eerste contact met het Acerta-team zat het goed. We kregen tijdens onze eerste meeting enorm veel informatie. En tijdens een volgende online meeting verdiepten we ons in Connect, de payrolltool van Acerta. We voelden ons van bij de start ondersteund.” 

Persoonlijke service

Intussen, twee jaar later, verloopt de maandelijkse payroll zonder hick-ups. Vragen worden snel opgevolgd, ook bij complexere dossiers zoals ontslagberekeningen. Joeri: “Ondanks onze drukke agenda’s blijft Caroline ons bellen tot ze ons te pakken krijgt. We worden nooit vergeten.” 

Digitale tools die werken

Naast de persoonlijke ondersteuning zijn er de digitale tools die het verschil maken. Joeri: “Sarah gebruikt Connect en Trefzeker. Via Trefzeker vinden we modeldocumenten en antwoorden die ons helpen om een correct personeelsbeleid te voeren. Handig en efficiënt. 

De nieuwsbrieven van Acerta bevatten relevante info. Zo blijven we op de hoogte van de sociaal-juridische veranderingen. En volgens collega Sarah was Payrollland, een event van Acerta voor kmo’s, een bijzonder interessante en fijne dag met inspirerende workshops.  

De ondersteuning die we ontvangen is precies wat we nodig hebben,” vat Joeri samen. “Met de combinatie van persoonlijke service en moderne tools is Acerta onze ideale hr-partner! 

Deel dit ondernemersverhaal