Zoek een kantoor en bel ons. We helpen je bij de start als zelfstandige.
Laat je opstart regelen in één van onze 25 kantoren.
Laat je begeleiden door een expert via een online videogesprek.
Vul het contactformulier in.
Ontvang in enkele klikken je ondernemingsnummer.
Alle formaliteiten om te starten als zelfstandige.
Alles om van start te gaan in jouw sector, in één stappenplan.
6 weken persoonlijke begeleiding, gesubsidieerd door de Vlaamse overheid.
Ontdek de ondernemingsvorm die het beste bij jou past.
Simuleer je inkomsten, uitgaven en netto loon als zelfstandige.
Ontdek onze gratis workshops die je voorbereiden op je start.
Besluister onze podcast met verhalen achter succesvolle ondernemingen.
Sluit je aan bij Acerta voor je sociale bijdragen.
Wij zorgen voor je inschrijving bij de KBO.
Wij activeren je btw-nummer voor je.
FAVV, SABAM, ... Vraag hier alle toelatingen aan.
Vul je wettelijk pensioen aan met nuttige spaarformules.
Wees zeker in onzekere tijden. Bescherm je hier.
Ontdek de aanbiedingen van onze partners voor starters.
Persoonlijk advies op maat van je zaak.
Onze specialisten geven je juridisch advies op maat.
Acerta is je vangnet tegen het voordeligste tarief.
Verloon jezelf correct als zelfstandige met een vennootschap.
Verzekeringen op maat van zelfstandigen
Bescherm je merk in de Benelux
Alles over het omgaan met stress en zorgen voor je mentaal welzijn
Alles wat je moet weten over je sociale bijdragen
Je wettelijk en aanvullend pensioen, slim geregeld.
Onze specialisten geven je juridisch advies op maat
Alles over je kwartaal- en eindafrekening
Zet je eerste stappen als werkgever
Bereken wat je bespaart als je voor Acerta kiest
Je zelfstandige activiteit stopzetten
Wanneer ben je zelfstandige in hoofdberoep en wat komt er bij kijken
Alles wat je moet weten als zelfstandige in bijberoep
De voorwaarden om als student een zelfstandige activiteit uit te voeren
Alle info voor jou als partner van een zelfstandige
De details over je statuut als zelfstandige met beperkte inkomsten
Wat je moet weten om na je pensioen aan de slag te blijven
Het fijne weten over onderstaande topics voor zelfstandigen? We delen graag onze expertise met je.
Recht op een RIZIV-tegemoetkoming? Vraag het hier aan.
Alle steunmaatregelen energiecrisis 2022 en 2023 voor zelfstandigen.
Alle steunmaatregelen voor zelfstandigen
Je garantie op een vlotte loonadministratie.
De kracht van mensen versterken en groeien.
Advies en steun door juridische experts.
Kennisupdates en opleidingen – ook in cocreatie.
Voor KMO of grote onderneming, privésector, publieke sector of social profit.
Advies en ondersteuning doorheen het proces.
Payroll-applicaties, hr-tools, kennisbanken, publicaties.
Het fijne weten over onderstaande topics voor werkgevers? We delen graag onze expertise met je.
Alles om je dagelijkse taken snel en correct af te handelen.
Documenten, tools en applicaties voor dagelijks gebruik.
Alle standaarddocumenten, snelgidsen en het barema op één plek.
Win tijd met onze geavanceerde integraties met accounting tools.
Blijf steeds op de hoogte van het belangrijkste nieuws op maat van accountants.
Ontdek onze opleidingen, webinars en events.
Weet jij al bij wie je terecht kan met je vragen? Vind hier je regionaal contactpunt.
Heb je een partnerlogin? Klik hier om meteen aan de slag te gaan.
Het laatste nieuws gebundeld in een webinar. Zo ben je helemaal up-to-speed.
Korte, krachtige, maar vooral inspirerende webinars met externe sprekers.
Een overzicht van de sociale bijdragen van zelfstandigen.
Alles wat je als accountant nodig hebt voor de administratieve ondersteuning van je klanten.
Efficiënt dossierbeheer en advies op maat? Acerta staat aan je zijde.
Bied je eigen klanten advies: Acerta heeft alles onder één dak om hen te ruggensteunen.
Als onze partner geniet je van een totaalservice op maat.
Benieuwd hoe andere ondernemers hun sociale zaken en loonadministratie aanpakken? Laat je inspireren door hun verhalen. Zo haal jij meer uit je organisatie en uit onze samenwerking.
De persoonlijke aanpak van Acerta maakt het verschil voor ons
Na dertig jaar de payroll gerund te hebben met een extern softwarepakket, besloot GB Foods, een voedingsbedrijf waar ongeveer 300 werknemers tewerkgesteld worden, op zoek te gaan naar een externe payroll provider en partner. De keuze viel op Acerta. “Ons bedrijf werd steeds complexer, met ploegen- en nachtarbeid, steeds wijzigende en nieuwe wetgeving, de vele federale verplichtingen,…. We kregen de voorbije jaren moeilijke fiscale en sociale controles en we voelden dat we een partner nodig hadden die ons hierbij kon ondersteunen,” vertelt Inge Van de Velde, Comp. & Ben. Manager bij GB Foods.
Van Dimona-nachtmerries naar vlotte planning: de succesvolle samenwerking van Take Five Espressobars met bookU en Acerta
Zin in een lekkere koffie, een verkwikkend ontbijt of een frisse lunch? Je vindt het allemaal in de Take Five espressobars in het hartje van Gent. Kwaliteit én beleving aanbieden in een oase van rust en jazzy gezelligheid, daar zorgen Alexis Ywaska en zijn 50-koppige team voor. Met wat hulp van bookU en Acerta.
Klaasen & Co
Ontdek in dit enthousiaste interview met Ilse Nuyts, hr-manager bij Klaasen & Co NV, hoe Bridge van Acerta het delen van werknemers via multiwerkgeverschap vereenvoudigt. Lees hoe deze oplossing juridische complexiteiten overwint en zowel werkgevers als werknemers gemoedsrust biedt.
Bizztalent
Ontdek hoe Louise Wieërs, HR-manager bij Bizztalent, uitdagingen aangaat om medewerkers verbonden te houden, zelfs wanneer ze bij klanten werken. Lees hoe ze met hulp van Acerta Consult en Femma werkt aan belangrijke thema's zoals welzijn, diversiteit en community building.
Snelle ondersteuning voor personeelszaken bij Brouwerij Lindemans
Met de juridische abonnementen van Acerta heeft Lien, hr-verantwoordelijke bij Brouwerij Lindemans, de gemoedsrust bezorgt dat ze op elk moment kan rekenen op de juiste juridische ondersteuning om het bedrijf te laten floreren.
Acerta ontzorgt Brouwerij Lindemans in de brouwsector van A tot Z
Dirk Lindemans en Geert Lindemans zijn de zaakvoerders van het familiebedrijf Lindemans, dat gespecialiseerd is in het brouwen van lambiekbieren en fruitbieren. Acerta Consult ondersteunt Brouwerij Lindemans bij juridische vraagstukken om te voldoen aan hun specifieke behoeften.
Provincie Vlaams-Brabant met Acerta Consult als legal sidekick
Als Bestuurssecretaris personeelsbeleid bij het Provinciehuis Vlaams-Brabant is Isabel betrokken bij diverse aspecten van HR-management, van detacheringen tot ontslagdossiers en meer. In een dynamische omgeving waarin continu leren en ontwikkelen essentieel zijn, is het handig om samen te werken met specialisten zoals Acerta. Met hun brede kennis en ervaring zijn ze waardevolle partners bij het vinden van oplossingen voor complexe HR-cases.
Het belang van samenwerking met andere juristen voor Provincie Vlaams-Brabant
Als de enige jurist voor de personeelsdienst van het Provinciehuis Vlaams-Brabant is Roxane betrokken bij diverse HR-gerelateerde juridische vraagstukken, variërend van klein tot complex. Haar rol is van onschatbare waarde voor mijn collega's, Samenwerken met Acerta helpt haar om oplossingen te vinden voor complexe hr-cases en zorgt voor juridische compliance binnen hun organisatie.
Apojo
Ontdek hoe Apojo, dankzij Bridge, een manier om werknemers te delen, een inclusieve tewerkstellingsaanpak heeft ontwikkeld. De legal experten van Acerta Consult begeleidden het traject mee van a tot z zodat het project vlekkeloos kon verlopen.