De onverwachte link tussen Acerta en de Yappanezen

Vorige

De onverwachte link tussen Acerta en de Yappanezen

Wat hebben een digital agency in Limburg en een hr-dienstverlener met elkaar gemeen? Meer dan je zou denken. Lies Collin, Office & HR Hero bij Yappa, kan op beide oren slapen dankzij de vlotte samenwerking met Acerta voor haar payroll en personeelsadministratie. En omgekeerd helpt Yappa Acerta groeien met haar digitaal platform en campagnes.

Lies Collin is sinds 2018 Office en HR Hero bij Yappa. Ze vertelt: “Als hr-verantwoordelijke help ik onze ‘Yappanezen’ groeien. Hetzelfde doen we als digital agency voor onze klanten. We trekken hen mee het bad in: met workshops, transparante uitleg én marketing- en digitale oplossingen. Zo bouwen we samen aan duurzame groei.

Een payroll zonder zorgen

Onze samenwerking met Acerta? Daar heb ik vooral een ‘gerust gevoel’ over. Ik weet dat wanneer ik de nodige gegevens op tijd bezorg, de loonberekening en personeelsadministratie correct en op tijd verlopen. En dat is nog steeds een bron van tevredenheid bij onze ondertussen meer dan dertig medewerkers.”

Snel en efficiënt

Lies werkt sinds 2018 bij Yappa en heeft dus de overstap naar Acerta in 2019 meegemaakt. “Naast een vlotte overstap herinner ik me vooral dat de Acerta-accountmanager lastminute met al het nodige papierwerk tot bij onze zaakvoerder kwam gereden. Qua klantgerichtheid kon dat tellen.

De maandelijkse loonverwerking met de Acerta Connect-tool verloopt naast heel digitaal - we houden bij Yappa van digitaal - vooral zeer snel en efficiënt. Voor tijdsgebonden zaken, zoals de vakantiegeldberekening of bij feestdagen, krijg ik op voorhand duidelijke triggers. Die kwamen vroeger per mail en nu via de digitale assistenten. Zo weet ik perfect wat ik wanneer moet opleveren. Heel proactieve communicatie dus.

Het is geen toeval, het motto van Yappa is: ‘Work smart, play hard. Dat van Acerta ‘(Pay)roll smarter: not harder!’

Lies Collin, Office & HR Hero

Altijd persoonlijk contact mogelijk

Over het algemeen zitten er echt heel weinig fouten in de loonverwerking. Twijfel ik en heb ik snel een antwoord nodig, dan bel ik naar mijn Acerta-kantoor en word ik direct geholpen. Kan het antwoord even wachten, dan mail ik. Maar ook dan krijg ik snel antwoord van mijn vaste accountverantwoordelijke Katinka. En soms is het ook gewoon fijn dat ze ‘iets bevestigt’. Ik ben namelijk met mensen en hun centen bezig.

Fan van de Acerta nieuwsbrieven en opleidingen

De nieuwsbrieven van Acerta lees ik altijd aandachtig en ik verdiep me verder in de topics via de sociaal-juridische updates. Ik houd ook goed in het oog welke webinars Acerta geeft. Ze zijn altijd pal op de actualiteit - zoals die over het recente regeerakkoord - en technisch zeer verzorgd. Daar let ik vanuit onze bedrijfsexpertise op, zeker sinds we onder de merknaam Gaido marketingopleidingen geven.

Ook in het opleidingsaanbod van Acerta kan ik me vinden: opleidingen over welzijn van medewerkers, een topic dat nauw aan het hart ligt in onze drukke agency, of over internationale tewerkstelling. Yappa stelt, via een dochteronderneming, namelijk ook enkele personeelsleden in Nederland tewerk. Daardoor kan ik goed vergelijken: voor de payrollverwerking en personeelsadministratie is de dienstverlening van Acerta qua snelheid en efficiëntie niet te evenaren!”

Deel dit ondernemersverhaal