Vorige

Ciconia ‘connecteert’ horecazaken met Acerta

#Werkgevers

Assistente zaakvoerder Gerda Marien van Ciconia leerde Acerta kennen in tijden van e-Twist, een tool die haar niet helemaal kon bekoren. Tot onze collega’s in Antwerpen haar aanbevolen over te schakelen op Connect. Een overschakeling waardoor ook zijzelf transformeerde naar rasechte Acerta Ambassadeur.

Leestijd: Later lezen?

Wat je zelf doet, doe je beter

Gerda Marien weet van aanpakken. Deze assistente personeelsadministratie heeft jarenlange ervaring in de horecasector, in de ruime zin. Die expertise gebruikt ze nu om in de bres te springen bij andere kmo’s en horecazaken. “Jaren geleden hadden wij onze eigen horecazaak: Danieli il Divino in Antwerpen, dat zijn hoogdagen in de jaren ’90 beleefde. Op dat moment hadden we zo’n 35 à 40 voltijders in dienst. Naast het runnen van het dagelijks reilen en zeilen in de zaak, was ik achter de schermen ook verantwoordelijk voor de boekhouding en personeelszaken. Ik deed alles op eigen houtje.

In 2011 werd de zaak verkocht aan een grote groep. En sloeg ze een andere weg in. Ver weg zou ze niet gaan, want werken in de horeca is en blijft haar voornaamste passie.

Loonadministratie voor horecazaken

Wanneer je lange tijd met je twee voeten in de praktijk hebt gestaan, kan je je makkelijker in iemands schoenen verplaatsen. “Sommige horecazaken verzuipen gewoon. Er komt enorm veel bij kijken, meer dan de klanten en omstaanders zien. De meeste uitbaters blinken uit in hun vak en zijn goed in ‘handenarbeid’, maar wanneer het op administratie, boekhouding en personeelsmanagement aankomt, schieten ze tekort. Dan ben ik er om hen uit de nood te helpen.

Ciconia ontzorgt horecazaken door hun volledige loons- en personeelsadministratie uit handen te nemen. “We hebben ons specifiek toegespitst op deze sector. De meeste sociale secretariaten bieden slechts ondersteuning tot op zekere hoogte, net omdat de horeca zo complex is. Maar voor ons kent deze sector geen geheimen.

Van e-Twist naar Connect

Loonberekeningen maken van honderden werknemers? Dan reken je maar best op een complete en betrouwbare payrollapplicatie om je hierin te ondersteunen. Applicaties als Acerta Connect, die je payrollprocessen vereenvoudigen en intuïtief in gebruik zijn. “Oorspronkelijk maakten we gebruik van e-Twist, maar deze tool voldeed niet aan de specifieke eisen van de horeca.Ik was dus van plan op zoek te gaan naar een betere oplossing. Waarop Christel De Vrindt en Koen Peeters van Acerta me overtuigden om Connect, de payrollapplicatie van Acerta, uit te proberen.

En of ze overtuigd was: sinds haar overschakeling naar Connect, is Gerda Marien ook een echte ambassadeur voor Acerta geworden. Nu geeft zij op haar beurt andere kmo’s en horecazaken de raad deze tool te gebruiken.

Payrollapplicatie op maat van élke sector

Dankzij de modulaire opbouw van Acerta Connect, past deze applicatie zich moeiteloos aan ieders payrollbehoeftes aan. “Acerta Connect is een ‘godsgeschenk’. Je kan veel zelf doen, je hoeft niet altijd rond te bellen om vanalles gedaan te krijgen. De tool is heel gebruiksvriendelijk en geschikt voor zij die zelf met hun loonadministratie aan de slag willen gaan. Bovendien spaart Connect me ook een hele hoop dubbelwerk uit en kan ik me focussen op de kern van mijn zaak. En op de zaken van andere ondernemers.

Ontdek Acerta Connect

Wil jij ook je payrollproces vereenvoudigen? Maak kennis met Connect, dé meest complete en klantvriendelijke payroll-applicatie voor de verwerking van je lonen.

Meer info over Connect

Deel dit ondernemersverhaal