Een gezonde huid én een gezond personeelsbeleid
Een gezonde huid begint van binnenuit. Dat weet the happy skin, familiebedrijf én Gebrevetteerd Hofleverancier, als geen ander. Het bedrijf gaat eveneens voor gezonde hr-basisrecepten, met de gewaardeerde ondersteuning van hr-partner Acerta. Want een goed draaiende payroll en een efficiënt personeelsbeleid? Dat straalt af op alles wat je doet, vertelt Mario Grobben.
The happy skin is de exclusieve distributeur van de premium huidverzorgingsproducten Environ Skin Care, Jane Iredale skin care make-up en van de huidsupplementen Advanced Nutrition Programme. Mario Grobben, Manager Finance en hr vertelt: “Wat 35 jaar geleden begon in de kelder van Hélène Vanhoudt, onze CEO, is vandaag een mooie kmo die 40 medewerkers telt en actief is in vier landen: België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk.”
Het grootste deel van de medewerkers werkt in het hoofdkantoor in Beersel, waar ook de Academy zich bevindt, en in de gloednieuwe logistieke hub in Huizingen.
Ons bedrijf is te klein om een hr-medewerker voltijds tewerk te stellen. Dankzij de deskundige ondersteuning van Acerta, met onze vaste KMO coach Kathleen en Evelien vanuit het Acerta sociaal secretariaat die ons beiden ondersteunen, is ons personeelsbeleid efficiënt georganiseerd.

Digitale ondersteuning
“Ikzelf werk vlot met Connect, de payrolltool van Acerta, om contracten en ziektes op te volgen. Ik maak gebruik van de standaardrapporten die in mijn dienstverleningspakket worden aangeboden. Acerta Connect evolueert ook voortdurend: steeds meer documenten worden digitaal en automatisch aangeleverd, bijvoorbeeld de documenten uit dienst.
Trefzeker is dan weer mijn persoonlijke online assistent. Recent bijvoorbeeld bij een medewerker die in onderling overleg wilde vertrekken. Ik vond de nodige info en documenten zodat ik zelf mijn plan kon trekken. Ook ben ik een geïnteresseerd lezer van de nieuwsbrieven van Acerta. Die bevatten nuttige info waarmee ik ons hr-beleid kan optimaliseren. De relance-uren kenden bijvoorbeeld vele kort opeenvolgende wijzigingen, zo kon ik die perfect opvolgen en konden we de uren slim inzetten.
Vlotte payrollverwerking dankzij persoonlijke ondersteuning
Elke maand komt onze KMO coach Kathleen langs voor de salarisverwerking. Via een gedeelde mailbox houden we alle to do’s, aanpassingen en administratieve wijzigingen zoals zwangerschapsverloven overzichtelijk bij.
Daarnaast kunnen we rekenen op Evelien van het kantoor in Aalst. Die reageert snel en altijd met een concrete oplossing. We krijgen ondersteuning tijdens elke stap van de employee life cycle, van indiensttreding tot ontslag. Recent bijvoorbeeld bij de verhuis van de logistieke hub. Dan hadden we contractwijzigingen nodig om de plaats van tewerkstelling aan te passen.”
Internationale tewerkstelling, ‘with a little help from’ Acerta
The happy skin heeft ook vertegenwoordigers in de verschillende landen waar het bedrijf actief is. Mario: “De verschillende payrollsystemen en regelgevingen maken dit complex. Voor onze buitenlandse collega’s doen wij voor specifieke aspecten inzake verloning beroep op Acerta International, die samen met onze KMO coach Kathleen alles vlekkeloos coördineren.
Samen zijn we een topteam
De samenwerking met Acerta verloopt bijzonder vlot, in een zeer goede verstandhouding en is ook heel leuk, we lachen heel wat af. Samen vormen we een top hr-team. Dit mag nog lang blijven duren,” besluit Mario.

