Vorige

Sociaal-juridische updates

Acerta opleidingen Sociaal-juridische updates_acerta

Prijs: € 2280,- (excl. BTW)

Via KMO-portefeuille tot 30% korting

10 infosessies van 2 uur Eerstvolgende startdatum: 15 april 2024

Schrijf in Opleiding op maat aanvragen

Sociaal-juridische updates

Een maximum aan info in een minimum van tijd

Deel deze opleiding

Deze sociaal-juridische opleiding bestaat uit maandelijkse infosessies van 2 uur. Deze updates bieden je een kant-en-klaar overzicht van alle wijzigingen op het gebied van arbeidswetgeving, fiscaliteit en sociale zekerheid, en dit op maat van de privé-sector. Met een jaarabonnement volg je de infosessies op locatie, via webinar of online via MS Teams (virtuele klas) en heb je 24/7 toegang tot een online leerplatform met alle documentatie, info en video's. 

  • Wil je inschrijven? Check hieronder (onder de tab 'waar en wanneer') de data en locaties van de verschillende sessies.
  • Wil je eerst even testen of deze updates iets voor jou zijn? Schrijf dan vrijblijvend in voor een gratis proefsessie sociaal-juridische updates.

Voor wie is deze opleiding geschikt?

Deze update is een must voor personeelsmedewerkers, hr-managers, zaakvoerders, boekhouders,... die werkzaam zijn in en/of voor de privésector en helemaal mee willen zijn met goedgekeurde wetswijzigingen en vooruit willen blikken naar wetsvoorstellen en -ontwerpen. 

Werk je in een kmo en wil je enkel op de hoogte zijn van de goedgekeurde wijzigingen? Volg dan de Sociaal-juridische updates voor de KMO.

Ben je werkzaam in de publieke sector? Schrijf je dan in op de Sociaal-juridische updates voor de publieke sector.

Werk je in de social profit (pc 318, 319, 327, 329, 330 en/of 331)? Dan ben je welkom op de Sociaal-juridische updates voor de social profit.

Na deze update:

  • Is jouw kennis over de sociale wetgeving in de privé-sector volledig bijgespijkerd
  • Kan je jouw collega’s vlot en correct antwoorden op personeelsvragen rond sociaal-juridische reglementering
  • Ben je een volwaardige sparring partner met jouw sociaal secretariaat

Inhoud

Als personeelsmedewerker moet je alle wijzigingen op het vlak sociale wetgeving, RSZ en fiscaliteit nauwgezet opvolgen. Maar die wetgeving verandert razendsnel. En dat maakt opvolging van deze actualiteit niet eenvoudig en bovendien zeer tijdrovend. De sociaal-juridische updates zijn de perfecte oplossing en houden je op de hoogte van de sociale actualiteit.

Pragmatisch

Je krijgt de topics aangereikt in hapklare brokken informatie. Zo kan je er direct mee aan de slag in jouw dagelijkse praktijk.

Interactief

Om je maximaal de kans te geven om vragen te stellen, cases voor te leggen en discussie te stimuleren, houden wij het aantal deelnemers per groep bewust beperkt.

Vaste trainers

Deze updates worden gepresenteerd door Annelies Baelus, Liselot Baert, Ellen Hermans, Annelies Mattheus en Els Meersseman. Zij zijn ervaren lesgevers en experten in de materie van sociaal-juridische reglementering.

Online leerplatform

Als abonnee heb je 24/7 toegang tot het gebruiksvriendelijk online documentatieplatform. Je vindt er:

  • alle informatie (presentatie en video) gebundeld per topic
  • een handige zoekfunctie: je kan makkelijk zoeken op topic over de verschillende update-sessies heen
  • overzichtelijke look & feel
We bespreken:
  • alle wijzigingen, wetsvoorstellen en wetsontwerpen in de sociaal-juridische sfeer
  • de fiscale regelgeving
  • sociale zekerheidsmaatregelen die betrekking hebben op de relatie werkgever-werknemer

Hier vind je een overzicht van de topics die maandelijks aan bod komen. 

Deze informatie is gekaderd in een bredere context en houdt rekening met de praktische gevolgen voor jouw dagelijkse praktijk. Onze kennisjuristen gaan aan de slag met verschillende bronnen: wetteksten, voorontwerpen, administraties, RVA, RSZ, fiscus, ministeries, federaties,... Zij checken standpunten, interpretaties en te verwachten wijzigingen bij alle belangrijke spelers zodat we je elke maand correcte en bruikbare informatie kunnen geven.

Waar en wanneer

Alle data en locaties op een rijtje? Download de volledige kalender van de sociaal-juridische updates.

Locatie

Datum

Van - Tot

Inschrijven

Datum:

15 april 2024

Tijdstip:

8:00 - 10:00

Datum:

27 mei 2024

Tijdstip:

8:00 - 10:00

Datum:

17 juni 2024

Tijdstip:

8:00 - 10:00

Datum:

15 april 2024

Tijdstip:

14:00 - 16:00

Datum:

27 mei 2024

Tijdstip:

14:00 - 16:00

Datum:

17 juni 2024

Tijdstip:

14:00 - 16:00

Locatie:

3Square Gent

Datum:

18 april 2024

Tijdstip:

8:00 - 10:00

Locatie:

3Square Gent

Datum:

23 mei 2024

Tijdstip:

8:00 - 10:00

Locatie:

3Square Gent

Datum:

20 juni 2024

Tijdstip:

8:00 - 10:00

Datum:

18 april 2024

Tijdstip:

12:00 - 14:00

Datum:

23 mei 2024

Tijdstip:

12:00 - 14:00

Datum:

20 juni 2024

Tijdstip:

12:00 - 14:00

Datum:

19 april 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

24 mei 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

21 juni 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

19 april 2024

Tijdstip:

13:30 - 15:30

Datum:

24 mei 2024

Tijdstip:

13:30 - 15:30

Datum:

21 juni 2024

Tijdstip:

13:30 - 15:30

Locatie:

Acerta Wilrijk

Datum:

22 april 2024

Tijdstip:

9:30 - 11:30

Locatie:

Acerta Wilrijk

Datum:

27 mei 2024

Tijdstip:

9:30 - 11:30

Locatie:

Acerta Wilrijk

Datum:

24 juni 2024

Tijdstip:

9:30 - 11:30

Datum:

22 april 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

27 mei 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

24 juni 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Locatie:

Acerta Turnhout

Datum:

22 april 2024

Tijdstip:

14:00 - 16:00

Locatie:

Acerta Turnhout

Datum:

27 mei 2024

Tijdstip:

14:00 - 16:00

Locatie:

Acerta Turnhout

Datum:

24 juni 2024

Tijdstip:

14:00 - 16:00

Datum:

23 april 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

28 mei 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

25 juni 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Locatie:

WEBINAR

Datum:

23 april 2024

Tijdstip:

13:30 - 15:30

Locatie:

WEBINAR

Datum:

28 mei 2024

Tijdstip:

13:30 - 15:30

Locatie:

WEBINAR

Datum:

25 juni 2024

Tijdstip:

13:30 - 15:30

Datum:

26 april 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

31 mei 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

28 juni 2024

Tijdstip:

9:00 - 11:00

Datum:

26 april 2024

Tijdstip:

13:00 - 15:00

Datum:

31 mei 2024

Tijdstip:

13:00 - 15:00

Datum:

28 juni 2024

Tijdstip:

13:00 - 15:00

Doelgroep

Deze update is een must voor personeelsmedewerkers, hr-managers, zaakvoerders, boekhouders,... die werkzaam zijn in en/of voor de privésector.

Werk je in een kmo? Volg dan de Sociaal-juridische updates voor de KMO.

Ben je werkzaam in de publieke sector? Schrijf je dan in op de Sociaal-juridische updates voor de publieke sector.

Werk je in de social profit (ondernemingen van het paritair comité 318, 319, 327, 329, 330 en/of 331)? Dan ben je welkom op de Sociaal-juridische updates voor de social profit.

Docenten

Prijs

Totale kostprijs
€ 2280,- (excl. BTW)

Abonnementsformule

Je neemt een abonnement voor één jaar, d.w.z. 10 opeenvolgende update-sessies (niet in juli en augustus) en toegang tot het online leerplatform. Starten kan op eender welk moment van het jaar. De tweede deelnemer van eenzelfde bedrijf betaalt 2080 euro/jaar + btw.

Verhinderd? Een collega kan in je plaats deelnemen of je kan in dezelfde maand aansluiten bij één van de update-sessies in een andere locatie.

Abonnement stopzetten? Dat kan na één jaar door schriftelijke opzeg uiterlijk op de vervaldag van je abonnement. Zonder opzeg tegen vervaldag, wordt je abonnement stilzwijgend verlengd voor een jaar.

Kortingen
Kmo-portefeuille

De Vlaamse overheid subsidieert tot 30% van je opleiding. Voor meer info surf naar www.kmo-portefeuille.be. Registratienummer Acerta Consult: DV.O105287 en thema: Personeelsmanagement.

Tevreden cursisten

Benieuwd wat de deelnemers er van vinden? Nathalie Pauwels, hr-coordinator bij Amspec, en Liselot Opsomer, pay and reward specialist bij Edgard & Cooper leggen uit waarom ze een abonnement nemen. Bekijk hun getuigenis. 

Aangenaam gebracht zonder saai te zijn. Vragen staat vrij! En er is voldoende tijd om op de vragen in te gaan.

Luc Vanbergen,
boekhouding, LKO-LMC bvba, Sint-Truiden

De pluspunten van de updates zijn voor mij het portaal waar je de documentatie kan afhalen en het enthousiasme van de expert-lesgeefster, Annelies Baelus.

Wendy Weerts,
Office Manager, Move Intermodal nv, Genk

De sterke punten zijn dat je de gelegenheid krijgt om vragen te stellen en dat je makkelijk van locatie kan wisselen. Ik vind de updates een aangename manier om echt bij te blijven.

Ilse Nijs,
Office Manager, Wicreations bvba, Heist-op-den-Berg

Fijn dat er ook wetteksten beschikbaar zijn op het portaal.

Véronique Van Looveren,
directeur Personeel en Administratie, Borgerstein, Sint-Katelijne-Waver

Veelgestelde vragen

Een vraag over de opleiding? Vind je antwoord of oplossing door onze veelgestelde vragen te bekijken.

Gerelateerde opleidingen