Vlotte loonadministratie met Acerta

Met Acerta sociaal secretariaat aan je zijde volg jij je payroll zorgeloos en met plezier op. Foutloze loonberekeningen, correcte sociale administratie en tijdige betalingen: reken gerust op onze ervaring en toegankelijke, proactieve dienstverlening.

Je neemt een nieuwe medewerker in dienst? Geen probleem, de aangiftes voor dimona en DmfA gebeuren automatisch. De berekening van het vakantiegeld of van de bruto-netto bij een collega met tijdskrediet? Daar moet je als werkgever niet van wakker liggen. De doorstorting van de bedrijfsvoorheffing en de RSZ naar de overheid en indien gewenst de lonen rechtstreeks uitbetalen aan je werknemers. Acerta neemt het op zich. En de wijzigingen aan de situatie van je medewerkers? Die registreer je en alle berekeningen volgen automatisch en correct. Met Acerta aan je zijde slaap jij op beide oren! Zeker omdat je weet dat je payrollbeheerder nog finale controles doet.

Je payroll zelf beheren

Je payroll zelf beheren? Natuurlijk wel! Met de ondersteuning van Acerta wordt dat een fluitje van een cent.

Tools en hulpmiddelen ter ondersteuning van je payroll

We reiken je tools, looninformatie en modeldocumenten aan die je werk vereenvoudigen. En we passen deze tools meteen aan bij nieuwe regelgeving. Zo kom jij je werkgeversverplichtingen keurig na. Plus: dankzij ons juridisch nieuws in het klantenportaal en alle informatie en modeldocumenten die je bij Acerta online vindt, ben je meteen op de hoogte van wijzigingen in de wet- en regelgeving. En vraag toegang tot Trefzeker®: onze interactieve kennisbank voor hr-professionals: daarin vind je alle actuele barema’s en regelgeving voor je sector.

Onze dossierbeheerders en juristen staan tot je dienst

Uiteraard zijn we er ook persoonlijk voor je. Je vaste contactpersoon staat voor je klaar, hij biedt begeleiding en advies bij al je vragen rond je payroll.  Bel of mail je dossierbeheerder als je een vraag hebt bij je maandelijkse netto-berekeningen, prestatieverwerkingen of betalingen. Bovendien kun je proactief op hem rekenen wanneer de gegevens van je werknemers niet correct of volledig zijn of hem payroll taken toevertrouwen wanneer dat nodig is. Complexere situaties? Vraag ons juridisch team om hulp.

Flexibel samenwerken

Jij kiest! Je doet je payroll zelf of je schakelt ons flexibel in. Bij bepaalde berekeningen, voor bepaalde processen of voor je volledige payroll. Tijdelijk of vast, voor korte- of voor langetermijn. Bij Acerta ga je voor de payroll-oplossing die het beste past bij jouw bedrijf!

Geen tijd? Geen kennis? Wij nemen het van je over

Als klant van Acerta kun je er voor kiezen specifieke processen uit handen te geven aan onze experten. Je voordeel? Je hoeft hier zelf geen tijd aan te spenderen of expertise over op te bouwen Klinkt goed? Economische werkloosheid, schuldbeheer (wanneer een deel van het loon voorbehouden wordt voor het aflossen van schulden of alimentatiegeld) of het regelen van de administratie rond educatief verlof: onze consultants hebben het in hun vingers en nemen het graag van je over.

Een Acerta-expert bij je op kantoor

Je kunt ook een Acerta-consultant ‘inhouse’ inschakelen. Die kan je ganse payroll overnemen of enkel verantwoordelijk zijn voor zeer specifieke processen. En er bestaan nog meer mogelijkheden om je loonadministratie te optimaliseren, bijvoorbeeld wanneer Acerta processen van je overneemt en centraal aanstuurt. De beste oplossing voor jou , die zoeken we samen!

Sociale administratie uit handen geven

De attesten voor de mutualiteiten in orde brengen en het pensioen van een collega administratief voorbereiden: als werkgever moet je heel wat administratie verwerken. Acerta neemt dit van je over en bezorgt je de juiste documenten op het juiste moment. Zo hou je tijd over om toch dat afscheidsfeestje voor je collega te organiseren.

Technologie die je werk vereenvoudigt

Werk je met Acerta sociaal secretariaat samen, dan ondersteunen we je met meer dan onze expertise. Om je payroll vlot te beheren, reken je op de gebruiksvriendelijke eenvoud van Acerta Connect en MyAcerta, de payroll-oplossingen van Acerta.

Acerta Connect: eenvoudige loonverwerking en rapportage

Acerta Connect is jouw digitale tool om lonen eenvoudig en vlot te verwerken en op te volgen. Je payroll loopt op wieltjes! Dit is waarom:

  • Je registreert alle gegevens van je werknemers in de tool. Prestaties, lonen, wijzigingen in de situatie van werknemers: met Acerta Connect gaat het snel en eenvoudig.
  • Jouw dossierbeheerder ziet dezelfde schermen als jij. Hierdoor staat hij je snel en correct bij als je vragen hebt.
  • Je hebt gemakkelijk te hanteren rapportering ter beschikking. Je vindt er alle gegevens terug van je werknemers op de manier dat jij het wil. Meer weten over verzuim, loonkost of diversiteit binnen jouw organisatie? Je trekt zonder probleem zelf je rapport.
  • Acerta Connect is modulair opgebouwd en groeit mee met je organisatie. Je werknemers zelf hun afwezigheden, overuren of onkosten laten registreren? Dit kan gemakkelijk via de Employee Self Service module. En als je werkt met een tijdsregistratiesysteem, link je dat gemakkelijk met de kalender van Acerta Connect. Gedaan met dubbel werk: je moet niets meer overtypen.

MyAcerta: de poort naar mensvriendelijke online support

MyAcerta is jouw persoonlijk portaal waar je toegang hebt tot tools, modules en informatie op jouw maat. Je opent Acerta Connect, de online tool om snel en veilig de loon- en prestatiegegevens van je medewerkers te versturen, te consulteren en up-to-date te houden. Of je gaat naar je digitale opslagplaats voor sociale, boekhoud- en modeldocumenten, mét gebruiksvriendelijke zoek- en sorteerfuncties. Bovendien krijg je toegang tot Doccle én tot instrumenten die je werk vergemakkelijken en je kennis vergroten zoals simulatie- en berekeningstools of sectorale looninformatie. En wanneer je een volledige toegang neemt tot onze kennisbank Trefzeker®, dan put je bovendien uit een rijke bron van looninformatie en regelgeving.

Via praktijkgerichte opleidingen krijg je onze tools snel onder de knie. Heb je daarna nog vragen? Je Acerta-payrollbeheerder staat klaar om je verder te helpen. Benieuwd naar de specificaties, mogelijkheden en werking van onze payrollsupport?

Experten als back-up

Payroll diensten op jouw maat. Dat is één. Maar er is meer. Achter je payrollbeheerder staat een heel team. Deze kennisexperten ondersteunen je bijvoorbeeld bij juridische uitdagingen of gespecialiseerde materies. Je kunt rekenen op hun persoonlijke en pragmatische ondersteuning. Zo ben jij honderd procent in orde met je verplichtingen en hou je meer tijd over voor je kerntaken.

Payrollspecialist in huis

Wil je zelf je payroll beheren, maar kom je mankracht tekort? Overweeg dan een Acerta payrollspecialist in huis te nemen! Onze mensen zijn net zo flexibel als onze diensten. Je schakelt ze in voor onmiddellijke, tijdelijke of langetermijnondersteuning. Ze helpen je met algemene administratieve taken, specifieke dossiers, audits en controles, opleidingen on-the-job, noem maar op.

Acerta flexsourcing

Nog een stapje verder gaan? Vertrouw dan op onze hr-experten en interim-managers om je te ondersteunen in alle domeinen van het hr-spectrum. Met Acerta flexsourcing verlopen je payroll én je hr-processen gesmeerd.

Juridische ondersteuning

Je payroll is onderworpen aan een resem wetgevingen en verplichtingen die bovendien ook nog eens regelmatig wijzingen. Hoe leid je dat in goede banen en blijf je continu up-to-date? Jij en je Acerta-payrollbeheerder rekenen daarvoor op de ondersteuning en het advies van een gespecialiseerd juristenteam. Die houden de wetgeving onophoudelijk in het oog en detecteren elke wijziging die zich voordoet. Zo informeren we je over de sociale en sectorale wetgeving, tewerkstellingsmaatregelen en -bepalingen. Tijdig en op maat.  

We hoeven je niet te vertellen dat personeel aanwerven een dure kwestie is in België. Toch doet de overheid inspanningen om ondernemerschap en tewerkstelling aan te moedigen, bijvoorbeeld via allerlei premies. Het zou zonde zijn om geen gebruik te maken van die voordelen, toch? Daarom pluizen onze juristen voor jou de steunmaatregelen uit. Bovendien staan ze je bij met juridische raad, dienstverlening en zelfs opleidingen.

In onze juridische publicaties vind je uitgebreide informatie over de wetgeving in heldere mensentaal.

Je payroll optimaliseren

Ben je op zoek naar een payrollpartner? Een compagnon de route die je niet alleen met kennis van zaken bijstaat bij al je payrollvraagstukken, op maat van je sector en van je bedrijf of organisatie. Maar die ook een stapje verder gaat? Op verzoek kunnen onze experten je payroll analyseren, optimaliseren en transformeren. Klinkt als muziek in de oren? Neem dan nú contact op.