Vorige

Vier tips om meer tijd te maken om te ondernemen

11 februari 2020 Werkgevers

Ondernemen? Dat is honderd dingen tegelijk doen, elke dag opnieuw. Kleine en grote beslissingen nemen, bijvoorbeeld. Sommige neem je alleen, andere vertrouw je toe aan je teamleden. Maar een straf team uitbouwen en onderhouden vraagt ook de nodige organisatie – lees: het kost tijd en energie. In deze blog geven we je alvast vier tips waarmee je op dat vlak tijd kunt besparen, zodat je beter kunt focussen op het ondernemen zélf.

Leestijd: Later lezen?

1. Stem je hr-beleid af op je mensen

Een sterk personeelsbeleid zet in op mensen: hoe beter ze zich kunnen ontwikkelen, hoe beter ze zullen presteren. Dit vraagt uiteraard de nodige inspanningen van jou als werkgever. Roep daarom tijdig de hulp in om je personeelsbeleid deels of volledig en voor een langere termijn uit te besteden.

2. Werf aan via doelgroepverminderingen

Voor iedere medewerker betaal je patronale bijdragen. Maar voor sommige medewerkers heb je recht op een korting op deze bijdrage of een subsidie. Laat je daarom adviseren door je sociaal secretariaat over de mogelijkheden of volg als bedrijfsleider een opleiding van een halve dag over de verschillende subsidies.

3. Vereenvoudig je payroll met een handige tool

Hoe groter je onderneming en hoe meer mensen er aan de slag zijn, hoe complexer je payroll. Beheer ze daarom via een goed uitgebouwde applicatie zoals Acerta Connect. Die is eenvoudig te koppelen aan je eigen hr-systemen en tijdsregistratie. En als je toch met een vraag zit, dan staat het Acerta-team klaar om ze te beantwoorden.

4. Automatiseer de registratie van aan- en afwezigheden

Het is bijzonder arbeidsintensief om de aan- en afwezigheden en onkostennota’s van je medewerkers manueel te verwerken. Maak het jezelf makkelijk: laat je medewerkers zelf hun tijdsregistraties invoeren met de Acerta-tool genaamd Employee Self Service (ESS). Een win-win: je medewerkers zijn meer betrokken bij het hele proces én de administratieve werklast voor je hr-departement wordt verlicht.

Meer tips om tijd te besparen én sterker te staan als ondernemer?

Lees onze 24 tips voor succesvol ondernemen.

#acertime

Deel dit artikel

Gerelateerde artikels

Werkgevers

Lastige gesprekken voeren als leidinggevende

29 november 2023
Jochen Bessemans

Als leidinggevende moet je soms ook iets minder aangename gesprekken aangaan: een werknemer die zich misdraagt of slecht presteert. Hoe pak je dit het beste aan? Zijn er zaken die je beter wel of niet zegt?

Lees meer
Werkgevers

Managers werken vaker van thuis dan vroeger

11 oktober 2022
Sabine Goossens

In de huidige hybride werkcontext kan iets meer dan de helft (54%) van de werknemers thuiswerken, zo blijkt uit een bevraging van Acerta bij een 2000-tal werknemers.

Lees meer
Werkgevers

Een beter personeelsbeleid door over het muurtje te kijken

04 mei 2022
Kristel Minten

Wil jij graag weten hoe het hr-beleid van andere organisaties in elkaar zit? Via het programma ‘Switching Talent’ krijg je de mogelijkheid om een kijkje te nemen achter de schermen bij je concullega’s.

Lees meer