Vorige

Vertrouwen opbouwen vóór een samenwerking: Clean Power richt zich tot Acerta

#Werkgevers

Een sterk veranderende hr-omgeving zorgt er vaak voor dat bedrijven geconfronteerd worden met vragen die snel beantwoord moeten worden. Voor het professionele schoonmaakbedrijf Clean Power was dit in de loop van 2018 een echte bekommernis geworden. De ontmoeting met Acerta resulteerde in een vertrouwensrelatie gevolgd door een win-win samenwerking.

Leestijd: Later lezen?

Acerta heeft echt een goede indruk op mij gemaakt omdat het bedrijf op het onze lijkt: ze hebben net als wij de behoefte aan een snelle en efficiënte opvolging van de noden en vragen van hun klanten.

Pascal Dralants, General Manager van Clean Power

Het in 1995 door meneer en mevrouw Morauw opgerichte Clean Power is een Belgisch bedrijf dat gespecialiseerd is in het reinigen van professionele en technische ruimtes. Clean Power heeft als primair doel het bijdragen aan het welzijn van zijn klanten en hun personeel door hun gebouwen en werkplaatsen goed te onderhouden en het goede imago van deze bedrijven te bevorderen. Het bedrijf heeft momenteel 71 arbeiders en 18 bedienden in dienst.

Onbeantwoorde vragen, zorgen... en toen kwam Acerta

De samenwerking tussen Clean Power en Acerta werd onlangs, begin 2019, geformaliseerd, maar is in feite het logische gevolg van een vertrouwensrelatie die in 2018 werd opgebouwd. Pascal Dralants, General Manager van Clean Power, legt deze evolutie uit: “In 2018 werden we geconfronteerd met zorgen in ons dagelijkse HR-beheer. Toen ontmoette ik verschillende medewerkers van Acerta op een reeks professionele evenementen. Het ene leidde tot het andere en er werd een vertrouwensrelatie opgebouwd. In vergelijking met onze voormalige partner voelde ik een verschil in aanpak. Ook al waren we op dat ogenblik geen officiële klant, toch kon ik me toch wenden tot mijn Acerta-contactpersonen en er zeker van zijn dat ik snel een antwoord kreeg op mijn vragen. Acerta heeft echt een goede indruk op mij gemaakt omdat het bedrijf op het onze lijkt: ze hebben dezelfde behoefte aan een snelle en efficiënte opvolging van de noden en vragen van hun klanten. En voor ons is elke professionele relatie bovenal een relatie: een goed contact is essentieel. ”

Ontdekking van het dienstenaanbod van Acerta

In 2018 werden de contacten tussen Clean Power en Acerta versterkt. Clean Power ontdekte geleidelijk aan de verschillende facetten van de hr-dienstverlener. Pascal Dralants herinnert zich zijn contacten met verschillende profielen: “We namen contact op met Acerta in verband met verschillende problemen en konden elke keer rekenen op een snelle reactie. Op een dag twijfelde ik aan een vrij complex contract dat ik een nieuwe werknemer moest laten tekenen. De moeilijkheid kwam voort uit het feit dat deze medewerker commerciële taken zou krijgen, maar ook onze digitale marketing voor zijn rekening zou nemen. Het was dus een heel bijzonder contract dat bovendien snel moest worden gesloten. Ik belde een van mijn contactpersonen bij Acerta op en binnen de 24 uur lag het contract op mijn bureau, klaar om getekend te worden. We hebben ook op zeer korte termijn een oproep gedaan op Acerta voor rekruteringsproblemen: ik was op zoek naar een nieuwe hr-medewerker en Acerta nam de tijd om de drie voor Clean Power geselecteerde profielen te evalueren, telkens met een gedetailleerd rapport. Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat Acerta voor dergelijke assessments kon worden ingeschakeld. Dat was een mooie ontdekking. De medewerkster van Acerta heeft onze behoeften direct begrepen en ik heb nadien niet geaarzeld om haar advies op te volgen. Terecht, want we zijn enorm tevreden met het profiel dat we hebben aangeworven. Eind 2018, na al deze positieve ervaringen, was het overduidelijk: we zetten de stap en formaliseerden de samenwerking met Acerta voor het begin van dit jaar. ”

Een efficiënte samenwerking waarbij iedereen wint

Na op Acerta te hebben kunnen vertrouwen om het bedrijf op verschillende gebieden te begeleiden, wil Clean Power nu de samenwerking stabiliseren. Acerta is voortaan de officiële hr-manager van het bedrijf en de nieuwe samenwerking is een meerwaarde voor beide partijen. Pascal Dralants: “Het is fijn om nu te kunnen rekenen op een echte steun voor onze hr-vragen. En onze medewerkers zijn in de wolken met het Connect-platform dat ze praktisch en efficiënt vinden. Natuurlijk is er een overgangsperiode voorzien met uit te voeren aanpassingen, maar dat is volkomen normaal. Het belangrijkste is de indruk die ik van Acerta heb: de verschillende medewerkers met wie ik in contact ben geweest, zijn echt bekwaam en hebben allemaal een gedegen kennis van hun specifieke vakgebied. Belangrijk pluspunt voor ons: ik vind het aangenaam dat een professionele relatie in beide richtingen kan gaan. Bij Clean Power zijn 99% van de leveranciers ook klanten. Zo maken we een deel van de kantoren van Acerta schoon. Dit is een ideale situatie want beide partijen worden er beter van en uiteindelijk wint iedereen erbij. We staan natuurlijk pas aan het begin van deze samenwerking, maar de positieve ervaringen van de afgelopen maanden doen me met vertrouwen naar de toekomst kijken.”

Het in 1995 door meneer en mevrouw Morauw opgerichte Clean Power is een Belgisch bedrijf dat gespecialiseerd is in het reinigen van professionele en technische ruimtes. Clean Power heeft als primair doel het bijdragen aan het welzijn van zijn klanten en hun personeel door hun gebouwen en werkplaatsen goed te onderhouden en het goede imago van deze bedrijven te bevorderen.
Clean Power bevoorrecht harmonieuze relaties die spontaan en coherent een performante en innovatieve samenwerking genereren op basis van wederzijds respect.
Clean Power hecht belang aan zijn invloed op het milieu en maakt daarom gebruik van gecertificeerde professionele producten afkomstig uit de beste internationale laboratoria. Het bedrijf geeft de voorkeur aan producten met een milieukeur en aan recycleerbare producten. Vandaag de dag is Clean Power in de eerste plaats een team van enthousiaste medewerkers die op lange termijn een vertrouwensrelatie met hun klanten opbouwen. Het bedrijf heeft sinds januari 2019 een nieuwe directeur, Olivier Priem, en telt momenteel 71 arbeiders en 18 bedienden.

Deel dit ondernemersverhaal