Nieuws in de kijker

Hoe een neuslengte voorsprong houden en op de hoogte blijven van cruciale sociaal-juridische veranderingen? Schenk jezelf een kopje koffie uit en kies je topic.

18 resultaten

Gekozen filters: Digitalisering Alle filters verwijderen
Van accountant tot partner in life
Accountants

Van accountant tot partner in life

15 september 2022 Lieven Delzeyne

Ook als accountant krijg je voortdurend te maken met innovatie en verandering. Waarom moet je in deze golf meegaan en welke meerwaarde biedt het jou? Dat was meteen ook de rode draad in de keynotes van Steven Van Belleghem & Thierry Geerts (CEO Google Belux) tijdens de Acerta Summit 2022. Wij vatten het voor je samen.

Lees meer
Digitalisering hr-processen: België loopt achter
Werkgevers

Digitalisering hr-processen: België loopt achter

28 juni 2022

Waarom is digitalisering belangrijk? Acerta vroeg het aan een duizendtal werkgevers via een bevraging. De hoofdreden? Het zorgt ervoor dat het bedrijf klaar is voor de toekomst. Investeren in digitalisering is dus investeren in de toekomst. Eén derde van de werkgevers is van plan de komende jaren meer te investeren in digitalisering, maar houden ze daarbij ook rekening met hun hr-processen? Acerta duikt in de cijfers en geeft tips.

Lees meer
Dit was de Acerta Summit 2022
Accountants

Dit was de Acerta Summit 2022

23 juni 2022 Lieven Delzeyne

De wereld rondom verandert razendsnel en accountants staan middenin deze veranderingen. Daarom organiseerde Acerta voor de vierde keer de Acerta Summit, een dag vol topsprekers die zorgden voor de nodige inspiratie voor de toekomst. "We willen deze verandering immers omarmen en kozen als thema van de dag ‘The Challenge of Change’", aldus onze CEO Christophe Deroose. We vatten enkele belangrijke conclusies voor je samen.

Lees meer
Wat zijn de voordelen van een digitaal personeelsdossier?
Werkgevers

Wat zijn de voordelen van een digitaal personeelsdossier?

13 april 2022

Heb je personeel in dienst? Dan ben je verplicht bepaalde gegevens van je werknemers vast te leggen en bij te houden in een personeelsdossier. Alleen wordt zo’n personeelsdossier snel lijvig en onoverzichtelijk. De oplossing? Een digitaal personeelsdossier.

Lees meer
Accountants go digital
Accountants

Accountants go digital

13 januari 2022 Lieven Delzeyne

Uit een recente bevraging van Acerta en Antwerp Management School, blijkt dat accountants het belang van aanpassingsvermogen erkennen en ook stimuleren. Maar hoe uit zich dat in de praktijk? Hoe gaat de rol van accountant zich ontwikkelen? En hoe kunnen accountants zich klaarstomen voor de toekomst?

Lees meer
3 tips om je hr-beleid menselijker te maken met technologie
Werkgevers

3 tips om je hr-beleid menselijker te maken met technologie

01 december 2021 Sofie Mertens

Leidt personeelsadministratie ook in jouw organisatie tot frustratie? Niet verwonderlijk, want die administratieve taken zijn vaak tijdrovend en leveren weinig toegevoegde waarde.

Lees meer
Acerta Summit 2021: lessen voor Accountants
Accountants

Acerta Summit 2021: lessen voor Accountants

19 november 2021 Lieven Delzeyne

Aanpassingsvermogen (adaptability) past bij een toekomstgerichte strategie voor elk accountantskantoor. Een strategie waarbij flexibiliteit en wendbaarheid de norm zijn, zodat accountants kunnen inspelen op een wereld in verandering. Dat was het onderwerp van onze Acerta Summit, die dit jaar virtueel plaatsvond op 16 november 2021.

Lees meer
Je hr-administratie digitaliseren: hoe begin je eraan?
Werkgevers

Je hr-administratie digitaliseren: hoe begin je eraan?

26 oktober 2021

Hoe begin je aan het digitaliseren van je hr-administratie? Waar moet je rekening mee houden? En wat zijn de struikelblokken? We geven je een overzicht.

Lees meer
Webshop icounter.be: het eerste digitale ondernemingsloket voor alle zelfstandigen
Zelfstandigen

Webshop icounter.be: het eerste digitale ondernemingsloket voor alle zelfstandigen

21 september 2021 Christine Festjens

Wist je dat je als ondernemer een aantal verplichte administratieve formaliteiten moet uitvoeren? Alle zelfstandigen, ongeacht het sociaal verzekeringsfonds waarbij ze aangesloten zijn, kunnen voor al hun administratieve zaken 24/7 terecht bij het digitaal ondernemingsloket icounter.be.

Lees meer