Schrijf je in voor de Acerta-nieuwsbrief
Opleidingen, sociaal-juridische ontwikkelingen in je sector: via onze nieuwsbrief blijf je op de hoogte. En: je geniet van mooie aanbiedingen en kortingen.

Hoe een neuslengte voorsprong houden en op de hoogte blijven van cruciale sociaal-juridische veranderingen? Schenk jezelf een kopje koffie uit en kies je topic.
Wat zijn de voordelen van een digitaal personeelsdossier?
Heb je personeel in dienst? Dan ben je verplicht bepaalde gegevens van je werknemers vast te leggen en bij te houden in een personeelsdossier. Alleen wordt zo’n personeelsdossier snel lijvig en onoverzichtelijk. De oplossing? Een digitaal personeelsdossier.
Lees meerUit een recente bevraging van Acerta en Antwerp Management School, blijkt dat accountants het belang van aanpassingsvermogen erkennen en ook stimuleren. Maar hoe uit zich dat in de praktijk? Hoe gaat de rol van accountant zich ontwikkelen? En hoe kunnen accountants zich klaarstomen voor de toekomst?
Lees meer3 tips om je hr-beleid menselijker te maken met technologie
Leidt personeelsadministratie ook in jouw organisatie tot frustratie? Niet verwonderlijk, want die administratieve taken zijn vaak tijdrovend en leveren weinig toegevoegde waarde.
Lees meerAcerta Summit 2021: lessen voor Accountants
Aanpassingsvermogen (adaptability) past bij een toekomstgerichte strategie voor elk accountantskantoor. Een strategie waarbij flexibiliteit en wendbaarheid de norm zijn, zodat accountants kunnen inspelen op een wereld in verandering. Dat was het onderwerp van onze Acerta Summit, die dit jaar virtueel plaatsvond op 16 november 2021.
Lees meerJe hr-administratie digitaliseren: hoe begin je eraan?
Hoe begin je aan het digitaliseren van je hr-administratie? Waar moet je rekening mee houden? En wat zijn de struikelblokken? We geven je een overzicht.
Lees meerWebshop icounter.be: het eerste digitale ondernemingsloket voor alle zelfstandigen
Wist je dat je als ondernemer een aantal verplichte administratieve formaliteiten moet uitvoeren? Alle zelfstandigen, ongeacht het sociaal verzekeringsfonds waarbij ze aangesloten zijn, kunnen voor al hun administratieve zaken 24/7 terecht bij het digitaal ondernemingsloket icounter.be.
Lees meerSteeds meer bedrijven schakelen over op digitale loonbrief
Meer en meer bedrijven ontdekken de voordelen van een doorgedreven digitalisering in hun administratie. Uit onderzoek van Acerta bij meer dan 40.000 ondernemingen blijkt dat 53,3% van hen de loonbrieven digitaal verstuurt naar hun werknemers.
Lees meerDigitalisering in de hr-wereld: tijd voor een upgrade?
Is digitalisering oud nieuws? Het klopt dat deze trend zich al enkele jaren heeft gevestigd, maar digitaliseren blijft relevant en noodzakelijk. Zeker nu de coronacrisis onze manier van werken grondig veranderd heeft.
Lees meerJouw webshop: overlevingsstrategie of duurzaam verkoopkanaal?
Als handelaars willen inspelen op het voorgoed veranderde consumentengedrag én de concurrentie met de traditionele internetgiganten willen aangaan, zullen ze moeten inzetten op twee fronten: een professionele webshop en een efficiënte en rendabele aanpak. Daarom willen wij je alvast ondersteunen met een alles-in-één- oplossing voor een efficiënte webshop en 5 gouden tips om er samen een succes van te maken!
Lees meer