Overzicht
5 resultaten

In acht jaar tijd is het internetplatform Deliveroo uitgegroeid tot de bekendste leveringsdienst en actief in 13 landen. Hun rol in de lokale horecasector is groot, en ze werken op een unieke manier samen met zelfstandigen. Rodolphe Van Nuffel, woordvoerder van Deliveroo België, vertelt over hun start, de groei en de impact van corona.

Olivier Glorieux, bezieler van YuCopia, durft zich voorzichtig ondernemer noemen, maar maakte de sprong pas twee jaar geleden op zijn 45ste samen met zakenpartner Steve. Tijdens het interview legt hij ons uit wat de visie van YuCopia is, over de opofferingen, maar bovenal over een evenwicht tussen werk en gezin.

Zo’n twintig jaar geleden nam Hendrik Dierendonck de slagerij van zijn ouders over. Hij bouwde de zaak helemaal om en opende in het aansluitende pand het vleesrestaurant ‘Carcasse’. Met zijn ambitie en perfectionisme als drijfveren, zijn de winkels van Dierendonck gekend bij jong en oud, van de Belgische Kust, tot in het hart van Brussel.

Het begon als een studentenproject, maar vijf jaar later beperkt hun publiek zich niet meer enkel tot studenten. De missie van Swapfiets: de nummer één worden in micromobiliteit en zo een alternatief bieden voor lange autofiles of overvol openbaar vervoer. Je hoort Thomas Schiltz over zijn rol in de Belgische tak en de rol van Swapfiets in onze samenleving.

Dominique Bastin startte elf jaar geleden met RainPharma, een Belgisch merk dat verzorgingsproducten, voedingssupplementen en shakes aanbiedt. Hij praat openhartig met ons over zijn afgelegd parcours als ondernemer, dat zeker niet zonder slag of staat was, en werpt samen met ons een blik op de toekomst.