Schrijf je in voor de Acerta-nieuwsbrief
Opleidingen, sociaal-juridische ontwikkelingen in je sector: via onze nieuwsbrief blijf je op de hoogte. En: je geniet van mooie aanbiedingen en kortingen.

Hoe een neuslengte voorsprong houden en op de hoogte blijven van cruciale sociaal-juridische veranderingen? Schenk jezelf een kopje koffie uit en kies je topic.
Managers werken vaker van thuis dan vroeger
In de huidige hybride werkcontext kan iets meer dan de helft (54%) van de werknemers thuiswerken, zo blijkt uit een bevraging van Acerta bij een 2000-tal werknemers.
Lees meerEen beter personeelsbeleid door over het muurtje te kijken
Wil jij graag weten hoe het hr-beleid van andere organisaties in elkaar zit? Via het programma ‘Switching Talent’ krijg je de mogelijkheid om een kijkje te nemen achter de schermen bij je concullega’s.
Lees meerEvaluaties in tijden van telewerk
Het jaarlijkse evaluatiegesprek is ook in tijden van telewerk noodzakelijk. Maar hoe pak je dit het beste aan? En moeten we onze evaluatierondes niet ruimer bekijken? Onze tips lees je in deze blog.
Lees meerAcerta Podcast: laat je inspireren tot een stevig hr-beleid
Op zoek naar een hr-podcast die je blik verruimt, toekomstgericht is en gebaseerd op feiten? Zoek niet verder, want je hebt het gevonden: met de Acerta Podcast schaaf je al luisterend je kennis bij. Waar en wanneer je maar wil.
Lees meerPestgedrag op de werkvloer: doorbreek het taboe
Thuiswerk leidt tot nieuwe vormen van pestgedrag op de werkvloer, volgens een studie van IDEWE. Leidinggevenden bewustmaken over deze problematiek kan helpen om het taboe rond pestgedrag te doorbreken.
Lees meerAcerta Podcast #3: hoe succesvol leidinggeven vanop afstand?
Hoewel leidinggeven vanop afstand en leidinggeven ‘van dichtbij’ in de kern niet zo heel veel van elkaar verschillen, komen er bij het afstandswerken extra uitdagingen kijken.
Lees meerKernpunten debat ‘Thuiswerken met kinderen: hoe help je je medewerkers?’
Tijdens het tweede online HR Crossroads debat van Acerta, gingen verschillende experts en beleidsmakers dieper in op de combinatie thuiswerken en het gezinsleven. Lees hier de kernpunten.
Lees meerVier tips om meer tijd te maken om te ondernemen
Ondernemen? Dat is honderd dingen tegelijk doen, elke dag opnieuw. Kleine en grote beslissingen nemen, bijvoorbeeld. Sommige neem je alleen, andere vertrouw je toe aan je teamleden.
Lees meerWerkgever zijn in 2020, wat betekent dat?
Arbeidskrapte zal in 2020 nog altijd de realiteit zijn. Hoe pak je dat als werkgever aan i.p.v. het te ondergaan? Enkele handvatten waarmee je als werkgever aan de slag kan gaan.
Lees meer